type fs1
-
- 250km gereden
Nee, ik heb een orginele Yamaha framenummerlijst uitgegeven in 1992; de framenummer-geschiedenis van alle motorfietsen van Yamaha begint in dit boekwerk bij 1969. Inmiddels zijn er al diverse updates geweest.
De Yamaha dealers van het eerste uur hebben deze
documentatie zeker nog voorhanden.
Gr.
Guido.
De Yamaha dealers van het eerste uur hebben deze
documentatie zeker nog voorhanden.
Gr.
Guido.
- Davey
- Site Admin
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 250km gereden
Ik heb een word-document waar alle framenummers opstaan die in 1992 bekend waren van de Yamaha FS1; deze lijst is gefilterd uit de complete framenummerlijst van Yamaha.
Heeft iemand een emailadres waar ik dit naar toe kan mailen die het ook kan plaatsen in dit topic?
Staan leuke dingen in!
Gr.
Guido.
Heeft iemand een emailadres waar ik dit naar toe kan mailen die het ook kan plaatsen in dit topic?
Staan leuke dingen in!
Gr.
Guido.
-
- 100km gereden
een oud type frame heeft geen 3 gaatjes voor de bobine niels..
het is zo dat de 1e type bobines die er gingen anders waren, de bevestigings punte lagen dichterbij elkaar. nu en misschien zelfs toen al naar enige tijd kon je aleen de laatste type bobines nog maar krijgen..mja dat paste niet...dus gaatje er bij en hij zat goed vast.
dus een oud type frame heeft de gaatjes voor de bobine kort op elkaar zitten.
het is zo dat de 1e type bobines die er gingen anders waren, de bevestigings punte lagen dichterbij elkaar. nu en misschien zelfs toen al naar enige tijd kon je aleen de laatste type bobines nog maar krijgen..mja dat paste niet...dus gaatje er bij en hij zat goed vast.
dus een oud type frame heeft de gaatjes voor de bobine kort op elkaar zitten.
-
- 1000km gereden
Alleszins kan je al zien aan het kontje van de kader waar de elektra doorgaat vanachter dat dit veel groter gat is dan nieuw type kader. Ik heb gekeken bij de blauwe 1J6 (1976) en naar de grijze van Jerrow en die hebben wel 3 gaatjes voor de bobine dus ik denk ook wel eerlijk gezegd dat er oorspronkelijk 3 gaatjes inzitten...
Aan de flank van de kader , net onder de plaats waar de tank komt zie je idd ook een verschil met een recenter type kader dat klopt.
Aan de flank van de kader , net onder de plaats waar de tank komt zie je idd ook een verschil met een recenter type kader dat klopt.