Voorontsteking
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
Voorontsteking
Hallo, ik ben lekker aan het (in)rijden op mn brommer, maar ik vind dat ie toch wel erg warm wordt..
ik denk dat dat komt door te late voorontsteking, ik had eerst een 50cc en nu een 60cc en kheb het tijdstip niet veranderd, omdat ie opzich wel reed
nu wil ik um toch goed afstellen maar ik ben een puch maxi onsteking gewend, daar kan je aan de grondplaat draaien
Ik heb voor de FS1 gehoord dat je de puntjes opzich moet verplaatsen(naar rechts in mijn geval). KLopt dit?
en als ik mn grondplaat moet gaan draaien heb ik een Puch Maxi vliegwieltrekker, past die ook op een FS1 2RU vliegwiel?
Groeten en alvast bedankt
ik denk dat dat komt door te late voorontsteking, ik had eerst een 50cc en nu een 60cc en kheb het tijdstip niet veranderd, omdat ie opzich wel reed
nu wil ik um toch goed afstellen maar ik ben een puch maxi onsteking gewend, daar kan je aan de grondplaat draaien
Ik heb voor de FS1 gehoord dat je de puntjes opzich moet verplaatsen(naar rechts in mijn geval). KLopt dit?
en als ik mn grondplaat moet gaan draaien heb ik een Puch Maxi vliegwieltrekker, past die ook op een FS1 2RU vliegwiel?
Groeten en alvast bedankt
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
De puntjes moeten iets eerder voor BDP opengaan.
Dit bereik je door de puntjes op BDP iets wijder te stellen.
60cc rijdt lekker met 1.8mm voorontsteking heb ik vandaag ontdekt....
Dat ligt aan meer factoren dan alleen je ontsteking, zoals de afstelling van je carburateur, type bougie etcetera.
Het is wel eens een beetje proberen, er is geen vast recept helaas.
Kijken, luisteren & voelen.
Dit bereik je door de puntjes op BDP iets wijder te stellen.
60cc rijdt lekker met 1.8mm voorontsteking heb ik vandaag ontdekt....
Dat ligt aan meer factoren dan alleen je ontsteking, zoals de afstelling van je carburateur, type bougie etcetera.
Het is wel eens een beetje proberen, er is geen vast recept helaas.
Kijken, luisteren & voelen.

-
- 1000km gereden
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
- Locatie: Gassel
Handyman schreef:De puntjes moeten iets eerder voor BDP opengaan.
Dit bereik je door de puntjes op BDP iets wijder te stellen.
60cc rijdt lekker met 1.8mm voorontsteking heb ik vandaag ontdekt....
Dat ligt aan meer factoren dan alleen je ontsteking, zoals de afstelling van je carburateur, type bougie etcetera.
Het is wel eens een beetje proberen, er is geen vast recept helaas.
Kijken, luisteren & voelen.
mooie duidenlijke woorden op het einde

-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
Ik heb uiteindelijk gewoon geprobeerd wat het beste reed en nu rijdt ie prima dus niks meer veranderen
maar als ik het goed begrijp is de voorontsteking het enige wat boeiend is
de puntenafstand is afhankelijk van je voorontstekingafstand, maar het maakt niet zoveel uit of de puntjes op 0.4 of 0.5 staan, zolang de voorontsteking maar goed staat
maar als ik het goed begrijp is de voorontsteking het enige wat boeiend is
de puntenafstand is afhankelijk van je voorontstekingafstand, maar het maakt niet zoveel uit of de puntjes op 0.4 of 0.5 staan, zolang de voorontsteking maar goed staat