okee! de werken aan het voorlopig ultieme racerblok zijn begonnen
zonet het schijfhuis, de schijf en rechterhelft aangepast,
alles is nu 20mm, verlopend naar 21mm richting binnenblok,
ik heb het schijfhuis uitgedraaid, de helft uitgeboord, en dan beginnen vijlen en meten,
de 20mm Mikuni moet nog een pasbus krijgen richting schijfhuis en we kunnen beginnen monteren... hopelijk kan ik met de originele dichtingsrubber, ook die bus klemmen, dat' dicht is..
het komt allemaal maar nét uit, en mits één tand verspringen, is de schijf uit een 'slome' te zagen,
de originele bleek nietmeer te passen wegens te laat sluiten, komt door die 2mm in de draairichting uitboren.
de spoelpoorten van de E3-cylinder heb ik ook afgetekend voor nog wat vijlwerk, in extremisch kan er nog een mm rondom de poorten gewonnen worden, de krukas zal aan de 'carbu-aanvalszijde' wat gebold moeten worden, het 20mm gat 'botst' naar mijn idee nog wat te hard op de schuine zijde van de krukas. Denk dat' daar zonder ingrepen, het mengsel te hard gaat kolken.
van de rechterhelft nog het carbuhuis afzagen, carb gaat er net tussen, maar deksel zou nooit passen, dus weg ermee..
eindelijk een inlaat waar je je vinger kan doorsteken!
