Blok open maken, voor de meer ervaren onder ons

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jurriaan

Blok open maken, voor de meer ervaren onder ons

Bericht door jurriaan »

Beste Fs1'ers

ik heb een olielek vanuit het midden van mijn blok (waar de 2 carters samenkomen)

ik ben nu het blok vanaf de ontstekingskant aan het open maken, want ik wilde niet met allemaal tandwielen en weet ik veel in de war komen.

alle schroeven netjes losgedraaid, ze zijn er allemaal uit (ja ook die onder de grondplaat":P)

en het tandwiel eraf, en andere clipjes eraf enzovoorts

nu wil mijn blok toch niet lekker splitsen...ik probeerde met een stukje hout/schroevendraaier ertussen te tikken. dit ging wel, maar niet echt soepel en de helften zitten nu nog steeds op elkaar.

zit er misschien iets anders nog tussen? iets met de krukas en alles daaromheen?

iemand een goede suggestie?
Hartelijke groeten,

Jurriaan Daams
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

tussen de helften mag je niet zitten, dan krijg je enkel nog meer lekjes..

waarschijnlijk is er vloeibare pakking omheen de geleiderbussen van de helften (die busjes) uen stremt dat wat..

ik zou me niet teveel zorgen maken over de puzzel die tevoorschijn komt hoor,
doe het enkel niet op grasmatje in de tuin, of zand van de voorhof, óf tapijt van de huiskamer etc ;)

voor het goed schuiven van de helften moet je ook de zone rondom de krukaslagers warmblazen, al is het met een haardroger,
dat schilt je een pak
when men were men, and helmets were for divers
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

De lagers van de krukas zitten met een klemmende passing in het carter (de lagers zelf zitten met zo'n zelfde passing om de krukas), dus daar klemt hij waarschijnlijk ook op. Lostikken doe je met een kunststof, of houten hamer, niet met een ijzeren, daarmee heb je kans dat je het aluminium beschadigt.
Wat sam al zegt, als het echt moeilijk gaat, wilt warmstoken met een fohn of verfstripper (dat gaat sneller :P) goed helpen. Aluminium zet sneller uit als staal, de lagers zitten dan niet meer klem.
Je bak kan je in principe laten zitten, als je het carter er netjes afhaalt, dat blijft dan allemaal in elkaar hangen :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hahhahhha kijk es aan 8)

een forum! :P
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

even op de uitgaande bakas e de krukas tikken :wink:
Plaats reactie