Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

hey,

ik ben gister/vandaag verder gegaan met het tunen van een fs1 50cc cilindertje (merk: Sanren ofzo...) ik hbe er 2 spoelpoortjes bij gemaakt vanuit de zijspoelers:

hier aan het boren:
Afbeelding
maatje groter:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


poortmapje 8)

Afbeelding

en wat denken jullie ervan? :P ik ben benieuwd wat het gaat doen, bij mooi weer horen jullie het wel van me
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ziet er verzorgd uit!
ik vrees wel een beetje dat er veel mengsel richting uitlaatgat gaat vliegen.
misschien een lekker kort pijpje erop, zal wel goed aanpakken!
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ziet er chique uit 8)
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

YamaSam schreef:ziet er verzorgd uit!
ik vrees wel een beetje dat er veel mengsel richting uitlaatgat gaat vliegen.
misschien een lekker kort pijpje erop, zal wel goed aanpakken!


dankje, ze staan in 1 rechte lijn op de kop gericht... is het misschien nog een idee ze iets eerder als de rest te laten openen? of gaat dat tegen werken?
Martijn

Bericht door Martijn »

Volgens mij komt er nog steeds net zo veel mengsel in je cil... Moet je je spoelpoorten dan ook niet groter maken (het deel dat op je blok aansluit)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

He dat ziet er goed uit man. Zo boren ze die extra spoelpoorten bij Kreidlers ook, alleen dat gaat wat makkelijker (is aluminium). Hoe heb je de cilinder zo mooi ingespannen dat je makkelijk kon boren?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

hehé, i de bankschroef, en dan uit de hand eerst heel klein boren en dan heel goed richten... :P

en veel frezen met de dremel, t is goed gelukt naar mijn zeggen....

ik ga nu deze computer afsluiten want hij ruikt spontaan nogal verbrand :P


groetjes!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Maar heb je ze ook berekend? Of zijn het gewoon poorten? :P
lespaultje

Bericht door lespaultje »

het ziet er goed uit!
ben benieuwd wat het zal doen :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

qua timing zou ik ze nietveel laten afwijken, tijdens het fresen een opwaartse richting aanhouden zou ik denken,

topspoelers laten ze soms net iets later opengaan, opdat de stroming zou 'botsen' op de twee stralen van de zijspoelers, en zo van de uitlaat weggehouden worden..

met deze poorten zit je onder de zijspoelers, dus zelfs botsen leidt af naar de uitlaat.
een soort opwaartse stuwing ter steun van de zijspoelers zou meen ik wel een grotere topspoeler kunnen 'counteren'
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

Niels schreef:Maar heb je ze ook berekend? Of zijn het gewoon poorten? :P


ik heb het niet echt berekend.... t is een beetje een probeerseltje....

ik ben er nog druk mee bezig, en het weer wil nog niet echt opklaren.. :( dus kan nog rustig aan doordenken aan hoe ik die cilinder ken verbeteren giser avond heb ik ze 0.5 mm hoger als de andere poorten gemaakt (+-31,5mm vanaf bdp.) en de kanalen van de top spoelers heb ik aanzienlijk ruimer gemaakt.. ik hoop dat dat mengsel mooi gestopt word voor de uitlaatpoort door die bijgeboorde poortjes.... wat wel noodzakelijk is denk ik is dat de uitlaatgassen snel kunne verdwijnen in de uitlaatpoort en dat er makkelijk druk terug kan komen zodat weinig van het nieuwe mengsel verloren gaat...

de kanalen sluiten nogsteeds goed aan op de carter.. aan dat formaat heb ik nog nix verandert
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

bij welke van de hoogte van de uitlaatpoort word hij trouwens erg hoogtoerig...

ik bedoel dus ot welke hoogte gaan jullie ongeveer zodat hij evengoed nog lekker rijd? of is dat weer bij alles verschillend?
hij is nu 23mm vanaf bdp... kan ik nog 1mm weghalen in broodjesvorm, of ga ik dan al te ver? :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat is afhankelijk van de rest van je setup enzo, en van je spoelpoorten. Ik zou eerst met 23mm proberen. Daarmee rijd ik ook. Eraf halen kan altijd nog, maar je verkloot al snel gauw iets :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

je kan niet zo heel erg extreem gaan met die hoogte van de uitlaatpoort
anders hou je hem niet meer in zijn powerband
je hebt maar 4 versnellingen...
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ja dat bedoel ik, dan laat ik het eerst gewoon zo :)
Plaats reactie