tapeinden uitboren
-
- 500km gereden
tapeinden uitboren
De vorige eigenaar van m'n brommer heeft de tapeinden weggeslepen ter hoogte van de cilinder. Het ding is gans vastgeroest, dus nu wil ik die tapeinden wegboren.
Nu heb ik de blok vastgezet en beginnen boren. Alleen ik geraak amper 2 mm diep.
Nu m'n vraag: moet ik hier speciale boren voor gebruiken, omdat het metaal van de tapeinden te stevig is?
Nu heb ik de blok vastgezet en beginnen boren. Alleen ik geraak amper 2 mm diep.
Nu m'n vraag: moet ik hier speciale boren voor gebruiken, omdat het metaal van de tapeinden te stevig is?
-
- 7500km gereden
-
- 1000km gereden
hallo carrejans,
Wat je kan doen is hetvolgende: Je spuit herhaaldelijk WD 40 op de plaats waar ze vast zitten en dan doe je dit:
je pakt een stukje ijzer en boort daar een gat in van een iets kleinere diameter als die van je tapeinden, dan zet je dat stukje net boven het gat van je tapeindes en dan las je dat plaatje erop en dan kan je draaien met het hele plaatje en dus meer kracht zetten om zo de resterende tapeinden eruit te halen.
Veel succes!
Cheeeerss
Wat je kan doen is hetvolgende: Je spuit herhaaldelijk WD 40 op de plaats waar ze vast zitten en dan doe je dit:
je pakt een stukje ijzer en boort daar een gat in van een iets kleinere diameter als die van je tapeinden, dan zet je dat stukje net boven het gat van je tapeindes en dan las je dat plaatje erop en dan kan je draaien met het hele plaatje en dus meer kracht zetten om zo de resterende tapeinden eruit te halen.
Veel succes!
Cheeeerss

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
in deze zal die waarschijlijk toch niet te redden zijn..
dus het enige dat je moet sparen zijn de carterhelften..
al te vaak worden carterhelften vern*ukt door met platte schroevendraaiers, ten einde raad, te beginnen wrikken tussen carter en cylinder..
dan slijp j'em nog beter doormidden die cylinder denks
dus het enige dat je moet sparen zijn de carterhelften..
al te vaak worden carterhelften vern*ukt door met platte schroevendraaiers, ten einde raad, te beginnen wrikken tussen carter en cylinder..
dan slijp j'em nog beter doormidden die cylinder denks
when men were men, and helmets were for divers
-
- 500km gereden
ja, het boren lukt echt niet.
Menne pa denkt dat frezen mss nog wil lukken. Maar heb ik niet. kolomboor hier doet max 2800 toeren.
Warmstoken met brander heb ik al 'ns gedaan. Bracht niks schot in de zaak. Mss nog ns proberen.
Ook halve bus wd40 helpt niet.
Mss die manier van Mickey ns proberen. Heb je dit zelf ook al zo gedaan?
Dit gaat wel maar bij 1 tapeind lukken; want ander zit stuk dieper. (de 2 andere zijn er volledig uit)
wordt vervolgd
Ik denk trouwens dat die gewoon over gevlogen zijn, ipv over geslepen.
Menne pa denkt dat frezen mss nog wil lukken. Maar heb ik niet. kolomboor hier doet max 2800 toeren.
Warmstoken met brander heb ik al 'ns gedaan. Bracht niks schot in de zaak. Mss nog ns proberen.
Ook halve bus wd40 helpt niet.

Mss die manier van Mickey ns proberen. Heb je dit zelf ook al zo gedaan?
Dit gaat wel maar bij 1 tapeind lukken; want ander zit stuk dieper. (de 2 andere zijn er volledig uit)
wordt vervolgd
Ik denk trouwens dat die gewoon over gevlogen zijn, ipv over geslepen.
-
- 7500km gereden
-
- 1000km gereden
Hallo Carrejans,
Ja hoor dit heb ik al eens gedaan
en met succes
Dit was bij een resterend stukje draadstang dat nog stak op de plaats waar de spiegel normaal moet komen.
Dit lag ook een stukje dieper dus als je een kleiner gaatje (dan de diemater van uw tapeind) boort in een stukje plaat en dan last, ook al ligt dat wat dieper, dan lukt het wel volgens mij.
Proberen maar ff met de halfautomaat en een stukje oud ijzer
Cheeeers
Micky
Ja hoor dit heb ik al eens gedaan

Dit was bij een resterend stukje draadstang dat nog stak op de plaats waar de spiegel normaal moet komen.
Dit lag ook een stukje dieper dus als je een kleiner gaatje (dan de diemater van uw tapeind) boort in een stukje plaat en dan last, ook al ligt dat wat dieper, dan lukt het wel volgens mij.
Proberen maar ff met de halfautomaat en een stukje oud ijzer

Cheeeers

Micky
- jerrow
- 1000km gereden
Re: tapeinden uitboren
carrejans schreef:De vorige eigenaar van m'n brommer heeft de tapeinden weggeslepen ter hoogte van de cilinder. Het ding is gans vastgeroest, dus nu wil ik die tapeinden wegboren.
Antwoord op uw vraag is "ja".
Koop een dure 6mm metaalboortje en je boort er zo doorheen.
Boor ze alle 4 half eruit, probeer dan cilinder los te trekken, als dat lukt kun je de overige tapeindes nog losdraaien met visgriptang.
Maar slijp eerst het tapeind, dat linksonder nog uitsteekt, vlak en klop er in't midden een puntje in.
Niet met te hoge snelheid boren, heeft geen zin. Gebruik ook terwijl je boort wat tapolie om af te koelen en het boor niet te beschadigen.
GreetzzZ...