Binnenpotenvraag

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Martijn

Binnenpotenvraag

Bericht door Martijn »

Ik heb hier een voorvork van een rd50mx liggen, en deze vind ik zelf een stuk stoerder dan een normale fs1 vork, aangezien deze geen stofhoezen heeft, maar je gewoon de binnenpoot ziet tot aan de onderpoten.

Nu is deze een tikkie langer dan die van mn 2rt. Dus ik vroeg me af of je de binnen poten van bijvoorbeeld mijn 2rt met die van die rd50mx kan switchen ... Of anders met de binnenpoten van een dx of een rd50?

Ik heb namelijk nog nooit een voorvork uit elkaar gehaald, dus vandaar :)
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

dat gaat nooit passen want de fs1 poten zijn 26 dik mx 27 dik maar ook je t stuk zijn de gaten in die maten en een 27 poot krijg je niet in een 26 en anders om gaat ook niet
maar je kunt de sokken van de fs1 poten er gewoon af halen en de afdek rubbers van de mx pas maken houd je dus ook een open poot
Martijn

Bericht door Martijn »

Maar bij mn 2rt zie ik onder die rubbers veren te voorschijn komen ...
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hoeveel langer is ie dan want dan kan je evetueel ook gewoon je achterschoks verlengen
Martijn

Bericht door Martijn »

Geen idee, hoeveel precies. Maar het scheelt een mm of 50.
Maar als ik die achterschokkers verleng, dan komt hij zo hoog op zn poten te staan :(
Nu ja, moet sowieso wachten tot na dinsdag. Heb dan mn taxatie
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik heb trouwens nog een hele verzameling binnen en buiten poten liggen voor een 1e type schijfrem, de staat van de binnen poten is niet altijd geweldig maar misschien kun je er nog wat van maken :D
Martijn

Bericht door Martijn »

Als ik begin dan kom ik zeker langs om te checken of ik er wat mee kan !

mischien kan ik het zaakje ombeunen ... Veren van de rd50mx poten in die buitenpoten van jou met binnenpoten ofzo, en die kapjes van de rd50mx erop zodat het zaakje eruit ziet alsof het een rd50mx voorvork is. Ik kijk wel, heb die voorvork nog nooit uit elkaar gehad, misschien dat maar eerst is doen !
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik heb trouwens hier ook nog een setje nos binnen poten liggen van rene gekocht als 76poten maar dat zijn het dus niet ze zijn iets langer en iets anders dan mijn poten nr 207-23124-01 misschien dat ze wel rd zijn :shock:
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik sloop een dezer dagen die voorvork wel even open !
Plaats reactie