Carburateur afstellen
Carburateur afstellen
ik heb een heel vreemd probleem,
namelijk:
mijn setup is als volgt:
16mm mikuni, 50cc snel
snelle uitlaat.
ik heb een korte 120 als sproeier, waar hij het opzichzelf goed op doet behalve het starten, dan heeft hij geen enkele kracht e.d net zolang tot hij warm is. hij start ook lastig!
nu draaide ik er een 130 is, met als gevolg dat hij bijzonder lekker startte maar niet harder dan 30 ging, doordat hij teveel benzine kreeg.
nu is mijn vraag, als een 120 opzich oke is, een 130 veel te groot, een 110 dus kennelijk ook, kan ik dan mijn carb zo aanpassen dat hij lekker start met een 120?
iets met een gasnaald ofzo? hoe zit dit
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
namelijk:
mijn setup is als volgt:
16mm mikuni, 50cc snel
snelle uitlaat.
ik heb een korte 120 als sproeier, waar hij het opzichzelf goed op doet behalve het starten, dan heeft hij geen enkele kracht e.d net zolang tot hij warm is. hij start ook lastig!
nu draaide ik er een 130 is, met als gevolg dat hij bijzonder lekker startte maar niet harder dan 30 ging, doordat hij teveel benzine kreeg.
nu is mijn vraag, als een 120 opzich oke is, een 130 veel te groot, een 110 dus kennelijk ook, kan ik dan mijn carb zo aanpassen dat hij lekker start met een 120?
iets met een gasnaald ofzo? hoe zit dit
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 1500km gereden
Re: Carburateur afstellen
jurriaan schreef:ik heb een heel vreemd probleem,
namelijk:
mijn setup is als volgt:
16mm mikuni, 50cc snel
snelle uitlaat.
ik had ongeveer hetzelfde toen ik nog met een 50cc fs1 cylinder reed dezelfde set-up als jou
als ik wegreed en ik schakelde op had ie ook veel minder kracht eenmaal goed op temperatuur geen probleem
het zal wel niet te maken hebben met dat het gietijzer is, maar met mijn alu. eurocilindro was het niet zo
starten gewoon met choke en als je wegrijdt choke weer uit
welke bougie heb je erin?