toen op op brommervakantie was naar/in duitsland liep m'n fs1 eest slecht en toen niet. later bleek dat de grondplaat van de ontsteking was losgetrild en dat daardoor de timing in de prak was gelopen.
gevolg een warmloper.
dat was al een tijdje geleden, ondertussen heb ik er een nieuwe cilinder en zuiger op gezet (heeel interessant toppic over met kinderen enz) en wilde ik weer gaan rijden.
hij start in één kick, maar er zit weinig pit in en hiuj komt niet op toeren en trekt het net om in z'n drie te rijden, ongveer 20 km/h ofzo.
de vonk blijkt zwak te zijn, beetje dun en gelig aan de draad en ook op de bougie vonkt ie gel ipv blauw,
hoe kan dat?
zelf had ik bedacht:
-puntjes verneukt -> is niet zo met nieuwe doet ie het ook
-condensator " -> kan maar geen vonken tussen de punten
- ontstekingsspoel beschadigd, kan goed door het trillen komen van de grondplaat (schroeven zaten niet helemaal los!) maar het kan nooit zo zijn dat het vliegwiel de speol zelf heeft geraakt, wel de gelijders aan weerszijden van de spoel
-vliegwiel beschadigd, zou kunnen maar niets aan te zien
-bobine stuk. zou raar zijn want daar is niets mee gebeurd
wie heeft er andere ideëen?
kan ik de spoel doormeten met mij huis-tuin- en keukenmultimeter?
zoja hoeveel weerstand moet ie ongeveer geven?
ik ben van plan m'n fs1 te verkopen (ga 4t rijden, c50) maar dan moet ie het eerst goed doen, anders is t k*t.
wie o wie kan en wil me helpen, waar kan t nog meer aan liggen?
groetjes
pieter
speciaal voor niels: geen vieze opmerking over kleine kindjes graag
