Ik heb een vraagje(ke ). Wat is het grote verschil tussen een 60 en 50cc?
Ik heb nu de ori setup (2RU) met een 10mm mikuni en een 50cc. Maar dit gaat pokke langzaam en ik wil er dus zowiezo een 16mm carb in zetten. Maar maakt het dan veel uit of je een 50 of een 60 cc hebt? Ik wil ongeveer een top van 70/80 dat ie lekker trekt en lekker comfortabel 50 kan rijden. Maar ik heb niet echt zin om daar een hele nieuwe cilinder voor te kopen. Maar ik ga aan die 50cc niets veranderen zoals snel maken, en bij zo'n imi 60cc zou ik rustig de uitlaatpoort uitvijlen of weetikveel.
Maar ik zou het dus leuk vinden om van jullie hier wat over te horen! Post gelijk ff de snelheid van je eigen brommert
Laatst gewijzigd door Daan1990 op 01 sep 2008, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
gewoon een 16mm carb erop, dat doet al veel goeds! en die 50cc erop houden, dan loop je waarschijnlijk al tegen de 70 denk ik
mijn brommer ligt nu uit elkaar, maar mijne rijdt ongeveer 70 (teller geeft 75 aan, maar scheelt altijd qua echte snelheid,bij mij dus iets van 5km/h verschil ongeveer)
en dan heb ik 50cc met 16mm carb en 14/44
PD schreef:met een 16 mm trekt die alleen sneller op, je top word niet veel hoger ik zou voor een 16 mm gaan en een[s] imi fs1 50 cc en een imi snelle uitlaat[/s] Homoet
dan moet je de 70/75 wel kunnen halen met de goede vertanding
Bedankt allemaal...(wist niet dat er forumdictators bestonden ) maarrr ik vind snel optrekken wel het belangrijkste. En daar ben ik wel heel wat van gewend . Maar ik heb de hoop al opgegeven om een echt snelle fs1 ervan te maken dus ik hou gewoon lekker mijn 50 cctje en doe er een 16mm carb op en ga rijden zonder demper