tandwiel op krukas
tandwiel op krukas
als je tandwiel op de krukas zit met een spie (wat bij mij het geval is) hoe moet je de spie dan plaatsen?
met de smalle kant naar de krukas of omgedraaid en met de lange kant naar boven of naar onder ?
alvast bedankt
met de smalle kant naar de krukas of omgedraaid en met de lange kant naar boven of naar onder ?
alvast bedankt
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- jerrow
- 1000km gereden
gertje schreef:YamaSam schreef:de platte kant moet naar de sleuf in het tandwiel zitten,
de bolle kant gaat richting as
er is geen bolle kant aan het is een rechthoekig stukje met een schuine kant /=I
Rare vraag, Sam heeft gelijk hoor. er is altijd een platte kant en de andere kant is bol. Net zoals een halve maan.
Bolle kant steek je dus idd in de as.
Ik zou zeggen, pak eens een foto. Dat zegt soms meer dan 1000 woorden

jerrow schreef:gertje schreef:YamaSam schreef:de platte kant moet naar de sleuf in het tandwiel zitten,
de bolle kant gaat richting as
er is geen bolle kant aan het is een rechthoekig stukje met een schuine kant /=I
Rare vraag, Sam heeft gelijk hoor. er is altijd een platte kant en de andere kant is bol. Net zoals een halve maan.
Bolle kant steek je dus idd in de as.
Ik zou zeggen, pak eens een foto. Dat zegt soms meer dan 1000 woorden
Ja kijk dit bedoel ik dus en DIT IS NIET MET EEN BOLLE KANT
[img][img]http://img387.imageshack.us/img387/7034/1060037cv0.th.jpg[/img][/img]
-
- 1000km gereden
Re: tandwiel op krukas
gertje schreef:als je tandwiel op de krukas zit met een spie (wat bij mij het geval is) hoe moet je de spie dan plaatsen?
alvast bedankt
de schuine kant aan de spie is een gelei. die met de rechte kant in de krukas en de shuine kant richting tandwiel
dus schuinekant naar boven eerst tandwiel op kruckas dan koppelings korf er op gaat het makkelijkst