Opzich komen er niet veel krachten direct uit het motorblok op te staan, er zitten nog 3 blokbouten enzo. Mss een combinatie van trillingen en een maandagochtend blokbeugel
Geen Yamaha, maar wel leuke Zundapp-reparatie:
We gingen met 4 Zundapps en 1 Landrover ambulance vanuit Arnhem naar de Chouffe bierbrouwerij in de Ardennen.
Cilinder-tuitje was slecht gelast en weer afgebroken:
Hamer gebruiken? Nee joh
Het wondergereedschap: een bijl, WD40 en een schroevendraaier:
haha da doe ik ook met gewone dinge nie van de fs1 of zo maar als wind stil en geen zooi in de lucht zit is niks aan de hand dan kan dat perfect en makkelijk
remmen niet af te stellen zei beunman 1 moer op de remstang hélemaal opgeschroefd, en de lepel wat verder gezet..
na de koop es inspecteren, en ja hoor, gewoon volledig gebarsten!
ginofs1 schreef:he jeti volgens mij ben jij heel bijzonder. een vraag ben jij niet bang voor vieze handen en kapotte nagels?
Het zijn niet mijn handen op die foto. Maar vieze handen heb ik nu wel. Heb zojuist de cilinder van mijn RD afgehaald en van mijn donor. Ik ga ze omruilen, want mijn originele is een beetje gammel en membraamflens (ofzoiets??) is stuk. En nog wat dingen los gehaald enzo.
En ja, er breekt wel eens een nagel af. Maar voor mijn brommers heb ik alles over Op de foto is overigens niet mijn Zundapp.. Ik reed er wel op toen hij stuk ging En heb de foto's gemaakt.