versnellingsbakolie 10W30
versnellingsbakolie 10W30
Hallo,
Ik ben net heel arnhem rondgescheurd voor een litertje versnellingsbakolie.
Volgens onderhoudsschema moet dat 10W30 zijn maar dat is dus onmogelijk te krijgen hier.
Welke olie zou je anders kunnen gebruiken? kan 10W40 die je gewoon bij shell koopt ook of zeg ik nu iets heel doms?
vr groet
bouke
Ik ben net heel arnhem rondgescheurd voor een litertje versnellingsbakolie.
Volgens onderhoudsschema moet dat 10W30 zijn maar dat is dus onmogelijk te krijgen hier.
Welke olie zou je anders kunnen gebruiken? kan 10W40 die je gewoon bij shell koopt ook of zeg ik nu iets heel doms?
vr groet
bouke
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
rise and shine schreef:bij Brezan kun je gewoon olie kopen die je in je blokje kunt gooien hoor.
Veldoven 4
6826 TT Arnhem
026 3630111

Zeiden ze dat ze dat niet hadden. Toen vroeg ik welke olie ik dan het best kon gebruiken maar
daar konden ze me niet mee verder helpen, ze hadden geen verstand van bromfietsen.......
Zegt ie ga maar naar presikhaaf yamaha dealer, maar die zegt vervolgens nee schakelbrommers hebben wij niks voor alleen scooters.
Ga ik naar reerink(marktplein) waar ik het normaal altijd haal maar hebben ze uit assortiment gehaald ofzo

Maar de 10w40 die bij shell ligt is die geschikt voor natte platen?
gr bouke
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
boukekappers schreef:rise and shine schreef:bij Brezan kun je gewoon olie kopen die je in je blokje kunt gooien hoor.
Veldoven 4
6826 TT Arnhem
026 3630111
ben net bij 2uur geleden brezan geweest en vroeg om 10w30 omdat ik het niet zag liggen..
Zeiden ze dat ze dat niet hadden. Toen vroeg ik welke olie ik dan het best kon gebruiken maar
daar konden ze me niet mee verder helpen, ze hadden geen verstand van bromfietsen.......
Zegt ie ga maar naar presikhaaf yamaha dealer, maar die zegt vervolgens nee schakelbrommers hebben wij niks voor alleen scooters.
Ga ik naar reerink(marktplein) waar ik het normaal altijd haal maar hebben ze uit assortiment gehaald ofzo![]()
gr bouke
Peter/Yampe/ Hekkeboer -annyway die vogel uit spankeren- heeft trouwens ook gewoon literflesjes 'yamaha blok olie' liggen.
Dus als je er zeker van wilt zijn dat het goed is, moet je zo'n flesje halen

Maar ik zou er gewoon 15w40 in pleuren
edit: bij brezan hebben de trouwens een flesje '4 stroke Motor Oil 10W-40' voor natte kopelings platen. Dat doe ik altijd in die imitatie 4takt blokken maar zal vast ook wel in een fs1 blok kunnen.
-
- 1000km gereden
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN0981
te verkrijgen bij jmpb
te verkrijgen bij jmpb
- Triforce
- 2500km gereden
boukekappers schreef:rise and shine schreef:bij Brezan kun je gewoon olie kopen die je in je blokje kunt gooien hoor.
Veldoven 4
6826 TT Arnhem
026 3630111
ben net bij 2uur geleden brezan geweest en vroeg om 10w30 omdat ik het niet zag liggen..
Ga ik naar reerink(marktplein) waar ik het normaal altijd haal maar hebben ze uit assortiment gehaald ofzo![]()
gr bouke
als erop staat dat het ook voor nattekoppeling is dan kan het wel maar anders Nooit doen! want in auto olie zit meestal teflon en die laten je platen alleen maar nog meer slippen
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
Triforce schreef:boukekappers schreef:rise and shine schreef:bij Brezan kun je gewoon olie kopen die je in je blokje kunt gooien hoor.
Veldoven 4
6826 TT Arnhem
026 3630111
gr bouke
als erop staat dat het ook voor nattekoppeling is dan kan het wel maar anders Nooit doen! want in auto olie zit meestal teflon en die laten je platen alleen maar nog meer slippen
boukekappers schreef:rise and shine schreef:blabla
blabla
gr bouke
edit: bij brezan hebben de trouwens een flesje '4 stroke Motor Oil 10W-40' voor natte kopelings platen. Dat doe ik altijd in die imitatie 4takt blokken maar zal vast ook wel in een fs1 blok kunnen.