help!

Alles over de techniek en sleutelen
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik weet niet of die bewerkt is, maar de "lengte" van je poorten (laat maar zeggen) is erg groot. Dat is opzich gunstig, ding zal wel veel kracht onderin hebben gehad
lespaultje

Bericht door lespaultje »

zou ik er nog mee kunnen rijden? heel licht krasje maakt toch niet zoveel uit :? :oops:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

het is 50cc volgens mij en die hebben volgens mij allemaal zulke poorten, in iedergeval mijn Z1 wel
Axel

Bericht door Axel »

Dus als jou Z1 zulke grote poorten heeft, hebben alle 50cc's zulke poorten? :?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

zoals ik het heb gezien, de poorten van Paull heeft dat ook ongeveer die groote
Axel

Bericht door Axel »

Ja dat kan wel, maar dan hoeven toch niet alle 50cc's diezelfde poortafmetingen te hebben :P Is gewoon toeval denks :wink:
Daan1990
250km gereden
250km gereden

Bericht door Daan1990 »

lespaultje schreef:@Daan1990; met wat heb je je tank schoongemaakt :wink: ? en ga je em ook coaten ??

Ik ben net zoals jij naar een motorzaak gegaan, daar heb ik tankcure cleaner en ontroester gekocht. Deze twee werkten prima! Maar de coating koste 40 eurie, dus die heb ik maar niet gekocht. Ik denk dat ik maar houthars ga gebruiken. In ieder geval bedankt voor de tip!
Ik had mijn benzine kraan en carburateur bekeken, beiden zaten vol met roest uit de tank! Er kwam amper benzine door de kraan. Het is eigenlijk een wonder dat ie zo gelopen heeft. En toen reed ik ongeveer 40...
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

snel die coating erin anders mag je weer gaan ontroesten!
lespaultje

Bericht door lespaultje »

ja idd! die coating is eigenlijk heel erg belangrijk voor je tank :!: anders zit je weer aan de ontroester straks, ik heb het er maar bij gedaan, want dan heb je er alleen maar profijt van :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

en 40 euro is veel, maar hetwel waard
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

ik heb het ook.. super spul!

totdat ik ging lassen en kijken met thinner of die wel dicht was! toen was het los gaan laten :lol:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dat roet aanslag kan ook komen door versleten zuigerveren....
Daan1990
250km gereden
250km gereden

Bericht door Daan1990 »

Hoe weet je of je zuigerveren naar de klote zijn? Mijne doen het volgens mij nog wel goed, want het kost best veel kracht om de zuiger op en neer te halen, en de brommert heeft maar 8300km gelopen. Maar hij heeft blijkbaar altijd met een te rijk mengsel gereden. Ik heb nu de default set up (49cc en geloof 10mm carb) en er zit een 95 sproeier in. Moet ik nu er een nog kleinere sproeier inzetten?

Ik ga morgen even kijken of ik een alternatief voor die coating kan vinden...ik laat het wel weten als het werkt...

En voor de tweede keer @jonnetje. Hoe kan je 80 gaan met maar 50 cc?
edje

Bericht door edje »

de zwarte aanslag komt door lekkende zuigerveren. het best kun je ze bij twijfel vervangen, ze kosten toch geen drol . volgens mij zijn die spoelpoorten van die f5b bewerkt (als het een originele is). meet ze eens op?

en 80 gaan met 50cc is op zich niet zon kunst, met een goed getimede cilinder, met een goede uitlaat tandwielverhouding en carb kom je een heel eind. alles uiteraad in goede staat en netjes afgesteld :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

edje schreef:de zwarte aanslag komt door lekkende zuigerveren. het best kun je ze bij twijfel vervangen, ze kosten toch geen drol . volgens mij zijn die spoelpoorten van die f5b bewerkt (als het een originele is). meet ze eens op?

en 80 gaan met 50cc is op zich niet zon kunst, met een goed getimede cilinder, met een goede uitlaat tandwielverhouding en carb kom je een heel eind. alles uiteraad in goede staat en netjes afgesteld :wink:

mijn cilinder is inderdaad wat gekietelt, spoel kanalen zijn mooi geflowd, en de uitlaat poort mooi geleik gemaakt met de zuiger op odp. en ietsjes breder....

setup is dus
50cc immi fs1 (gekietelt)
16mm sproeier 115 lang
tandwielen 13/41
uitlaat met schuine achterkant
Plaats reactie