help!

Alles over de techniek en sleutelen
lespaultje

help!

Bericht door lespaultje »

Hey,

me fs1 die doet het dus al een tijd niet (2 weken ongeveer onderhand..) ik word er dus knettergek van, ik heb de condensator en bobine vervangen,heb ook nog eventueel nieuwe contactpuntjes liggen, maar de vonk is verder gewoon mooi blauw en goed. ik heb de carb schoongemaakt, en hij pakt gewoon benzine, maar steeds als ik em wil starten, dan doet ie niets.. bougie is nat, en de vonk is goed :? en als ik em ff aan de praat krijg, dan moet ik em in hoge touren houden, en dan als ik em stationer laat lopen, dan doet ie dat even, en valt ie daarna uit met zo'n muf geluid van ''mwhuaaaa..'' :P en dan is ie weer uit :cry:
help aub! want het heeft me nu wat te lang geduurd :roll:

Gr. Paul
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

wat smeer je?
lespaultje

meestal 1:40, maar het kan zijn dat er nu teveel olie inzit ? want had er laatst best veel ingedaan, maar toen reed ie gewoon goed, maar ik zal zometeen es wat benzine erin doen, kijken wat ie dan doet!
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

oh nouja 1:40 is volgens mij wel redelijk
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Je mengt dus zelf. Had je een oliepompje op je FS1? Is die goed afgesloten en ben je daar echt zeker van? Dat was mijn laatste probleem, kreeg 'm ook niet gestart.

Als het dat niet is moet je de gasnaald eens even bekijken op welke stand ie staat. Voor de rest carb nakijken.

Of had je laatstens iets veranderd?

GreetzzZ...
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

klein beetje valse lucht ergens?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

misschien de ontstekings tijdstip??
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

dit probleem heb ik dus ook hea :?
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

echt niet :lol:

joue rijdt gewoon goed..

alleen hij start niet :lol:
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

echt wel, Bijna alles wat de TS heeft heb ik ook last van.

condensator en bobine vervangen.
heb ook nog eventueel nieuwe contactpuntjes liggen
die heb ik ook al vervangen.

maar de vonk is verder gewoon mooi blauw en goed.
alleen mijn vonk was onregelmatig

ik heb de carb schoongemaakt, (ook gedaan)
en hij pakt gewoon benzine, maar steeds als ik em wil starten, dan doet ie niets.. bougie is nat.

Heb ik ook.

als ik em ff aan de praat krijg, dan moet ik em in hoge touren houden, en dan als ik em stationer laat lopen, dan doet ie dat even, en valt ie daarna uit met zo'n muf geluid van ''mwhuaaaa..''

Dat heb ik ook allemaal.. :roll:

En bij het terugschakelen verzuipt die hem ook ofzo..
lespaultje

@pipedown; humz, dat is wel apart dat jij dat ook hebt, want dit is gewoon precies hetzelfde :? alleen mijn vonk is gewoon regelmatig dan, maar het lijkt of ie in lage touren niet goed de benzine doorpompt ofzo ? ik zou het echt niet weten..

@jerrow; ik heb geen oliepompje, ik meng zelf gewoon, wat olie in de tank, benzine erin, en rijden. heeft ie altijd gedaan. en ik heb niets veranderd aan de carb, hij heeft t altijd zo gedaan :? ik ga morgen of overmorgen ff heel de carb schoonmaken en afstellen, gewoon nieuwe benzine erin en kijken wat ie dan doet
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

Pipedown schreef:echt wel, Bijna alles wat de TS heeft heb ik ook last van.

condensator en bobine vervangen.
heb ook nog eventueel nieuwe contactpuntjes liggen
die heb ik ook al vervangen.

maar de vonk is verder gewoon mooi blauw en goed.
alleen mijn vonk was onregelmatig

ik heb de carb schoongemaakt, (ook gedaan)
en hij pakt gewoon benzine, maar steeds als ik em wil starten, dan doet ie niets.. bougie is nat.

Heb ik ook.

als ik em ff aan de praat krijg, dan moet ik em in hoge touren houden, en dan als ik em stationer laat lopen, dan doet ie dat even, en valt ie daarna uit met zo'n muf geluid van ''mwhuaaaa..''

Dat heb ik ook allemaal.. :roll:

En bij het terugschakelen verzuipt die hem ook ofzo..

maar bij jou komt het mwhuaaaa geluid omdat hij gewoon niet vonkt en slecht afgesteld is! :lol:

die van paul stond gewoon perfect en nu opeens niet meer!

die van jou heb het nooit goed gedaan!
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

is je tank goed schoon van binnen?
ik heb namelijk ook zo n soort probleem gehad :evil:
als je tank niet goed schoon van binnen is, kan het zijn dat je carburateur bij hoge toeren de rommel die dan door je benzine zit wel verbrandt (dan doet ie het dus), maar bij minder hoge toeren heeft ie dan niet genoeg vacuum, hij verbrandt het niet, die rommel verstopt dan en dan gaat ie dus uit en dan is ie idd heel moeilijk weer aan te krijgen :x heb toen ook aardig wat afgezweet om die brommer weer aan te krijgen :? bij mij kwam het ook door roest in de tank
als dit zo is dan moet je je tank eraf halen en cleanen met roestoplosser en dan 'sealen' heet het geloof ik, dat is houthars in je tank gieten en een week laten uitharden, nieuw benzinekraantje of je bestaande goed schoonmaken en nieuw benzinefiltertje ertussen
als dit dus zo is dan raad ik je wel aan om dit te doen als je je brommer elke dag gebruikt, want als je in de winter 's morgens vroeg weggaat en het is beetje koud dan komt er altijd wel een beetje vochtige lucht in je tank (maakt niet veel uit of je hem dan volhebt met benzine of niet) dat dan weer voor roestvorming in je tank kan zorgen dan krijg je dus weer dit probleem

dus als het hier aan ligt houthars laten uitharden in je tank dan komt er een ondoordringbaar laagje in je tank dus geen roest e.d. meer en je bent gegarandeerd van dit probleem af :) !
occ1s
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door occ1s »

Denk net wat Giel zegt, valse lucht.
Check ff of je pakkingen nog goed zijn etc etc (deotest).
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

het klinkt mij allemaal wel bekent, even nakijken als hij idd geen valselucht vandaan zuigt, want als je hem alleen op hoge toeren kan draaien en niet op lage toeren zuigt hij vaak valselucht
Plaats reactie