hej,
Ik zit met een probleem mijn fs1 2ru. Ik heb de achterspatbord vervangen en daarbij ook de achterlicht. Dit is naar mijn weten helemaal goed gegaan en heb tijdens het monteren van de achterspatbord ook nog het achterlicht gecontroleerd en dat deed het toen ook. Maar nu bleek dus eergister dan mijn lichten het niet meer deden (knipperlichten wel). Ik d8 eerst nog miss is het iets simpels, maar ik ben nu bang dat het in het vliegwiel zit... Ik heb nog niet echt gekeken daarnaar, omdat ik bang ben dingen te vergeten.
De lampen zijn allebei goed.
Er komt geen spanning over de draden.
De accu is ok. niet super, maar ben na een jaar toe aan nieuwe, op zich geen probleem.
Ik ben benieuwd wat mijn volgende stap moet zijn in mijn zoektocht naar het probleem.
alvast dank.
Groeten,
Martijn
koplamp en achterlicht willen het niet meer doen
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Je accu heeft in ieder geval niets te maken met je verlichting, hooguit als buffer voor overtollige vermogens.
Meet eens over je lichtspoel bij draaiende motor (met een multimeter op AC-stand) en kijk of daar überhaupt wat uitkomt...
Je kan ook een aardfout ergens hebben, dat je lamp (of lampen) geen aarde maakt (of maken).
Meet eens over je lichtspoel bij draaiende motor (met een multimeter op AC-stand) en kijk of daar überhaupt wat uitkomt...
Je kan ook een aardfout ergens hebben, dat je lamp (of lampen) geen aarde maakt (of maken).
Ik zal eens naar de lichtspoel kijken wat die geeft.
Een aardfout lijkt mij niet, er is wat dat betrefd helemaal niets veranderd :s
Accu heeft indd niets te maken met de koplamp en achterlicht, al was ik wel benieuwd hoe het daarmee stond, aangezien m'n knippers niet zo fel meer waren
Dank voor de steun tot nu toe
Een aardfout lijkt mij niet, er is wat dat betrefd helemaal niets veranderd :s
Accu heeft indd niets te maken met de koplamp en achterlicht, al was ik wel benieuwd hoe het daarmee stond, aangezien m'n knippers niet zo fel meer waren

Dank voor de steun tot nu toe

Hej,
Ik heb het is doorgemeten en de koplamp krijgt wel spanning (krijg alleen geen licht :s, terwijl de lamp wel heel is... ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben). Bij het achterlicht krijg ik geen resultaat met het meten. Lijkt dus inderdaad aan de massa te liggen.
Nu vroeg ik me dus af wat de beste manier was om zo iets op te lossen. Ik heb nog een oude lamp liggen, maar die is deels veroest dus die gebruik ik liever niet
Het deel waar de lamp echter in gaat is nog wel ok, maar ik weet niet of dat helpt en het is een beetje veel moeite om te proberen :s
Dank alvast.
Ik heb het is doorgemeten en de koplamp krijgt wel spanning (krijg alleen geen licht :s, terwijl de lamp wel heel is... ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben). Bij het achterlicht krijg ik geen resultaat met het meten. Lijkt dus inderdaad aan de massa te liggen.
Nu vroeg ik me dus af wat de beste manier was om zo iets op te lossen. Ik heb nog een oude lamp liggen, maar die is deels veroest dus die gebruik ik liever niet

Dank alvast.
Ehmmm met het licht in mijn koplamp is naar mijn inziens niets mis. Die deed het altijd en daar is in principe niets aan veranderd. Het lijkt mij dat het in die nieuwe achterspatbord+achterlicht zit, waar ik dus geen enkele spanning over krijg.
Over de koplamp heb ik tussen de 4 en 12 volt gemeten. Was hardstikke onstabiel, terwijl de moter wel stabiel liep.
Lijkt mij dus dus eigenlijk dat ik iets aan de massa moet veranderen/verbeteren, ik weet alleen niet wat
@Niels: rare tijd dat jij trouwens reageert
Over de koplamp heb ik tussen de 4 en 12 volt gemeten. Was hardstikke onstabiel, terwijl de moter wel stabiel liep.
Lijkt mij dus dus eigenlijk dat ik iets aan de massa moet veranderen/verbeteren, ik weet alleen niet wat

@Niels: rare tijd dat jij trouwens reageert

-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag