Hallo,
Ik ben tim, ik rij nu ongeveer een half jaar fs1.
Het is een heerlijke brommer. Ik heb alleen twee problemen die misschien wel met elkaar te maken hebben.
1. Ik heb twee warmlopers gehad. Wat kan ik hieraan doen?
2. Er komt een raar hoog knarsend geluid uit mijn cilinder. Wat is dit? te weinig smering? te weinig benzine (mengsmering is het namelijk)?. Hij loopt fatsoenlijk met een extra doek bij mijn luchtfilter. Haal ik deze eruit dan gaat hij ook nog stotteren.
Wat is er aan de hand? Zijn deze twee problemen aan elkaar gerelateerd? heeft het te maken met de sproeier?
Help.
Mvg,
Tim
warmlopers + knarsend geluid
- Tombo
- 17500km gereden
Je rijd denk ik met een veel te kleine sproeier
Als je je luchtinlaat af moet dekken omdat hij anders niet meer loopt, krijgt hij normaal gesproken te weinig benzine en te veel lucht. Hij loopt dus te arm. Dat verklaart ook je warmlopers.
Welke setup heb je (welke soort cilinder, welke uitlaat, carburateur, welke sproeier)

Welke setup heb je (welke soort cilinder, welke uitlaat, carburateur, welke sproeier)
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Tombo schreef:Je rijd denk ik met een veel te kleine sproeierAls je je luchtinlaat af moet dekken omdat hij anders niet meer loopt, krijgt hij normaal gesproken te weinig benzine en te veel lucht. Hij loopt dus te arm. Dat verklaart ook je warmlopers.
Er zit nu een andere sproeier in. Loopt perfect en wordt naar mijn idee niet meer zo warm.
setup: snelle fs1 cilinder, snelle uitlaat, mikumi origineel 16 mm, sproeier 92
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- jerrow
- 1000km gereden