warmlopers + knarsend geluid

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Timyamahafs1

warmlopers + knarsend geluid

Bericht door Timyamahafs1 »

Hallo,
Ik ben tim, ik rij nu ongeveer een half jaar fs1.
Het is een heerlijke brommer. Ik heb alleen twee problemen die misschien wel met elkaar te maken hebben.
1. Ik heb twee warmlopers gehad. Wat kan ik hieraan doen?
2. Er komt een raar hoog knarsend geluid uit mijn cilinder. Wat is dit? te weinig smering? te weinig benzine (mengsmering is het namelijk)?. Hij loopt fatsoenlijk met een extra doek bij mijn luchtfilter. Haal ik deze eruit dan gaat hij ook nog stotteren.
Wat is er aan de hand? Zijn deze twee problemen aan elkaar gerelateerd? heeft het te maken met de sproeier?

Help.

Mvg,
Tim
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Je rijd denk ik met een veel te kleine sproeier :P Als je je luchtinlaat af moet dekken omdat hij anders niet meer loopt, krijgt hij normaal gesproken te weinig benzine en te veel lucht. Hij loopt dus te arm. Dat verklaart ook je warmlopers.
Welke setup heb je (welke soort cilinder, welke uitlaat, carburateur, welke sproeier)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het kan ook zijn dat je carburator er niet goed opzit, niet diep genoeg op de buis, zodat ie valse lucht zuigt..

heb je de carb al es uitgekuist? en welke nummer van sproeier zit erin?

welkom opt forum btw :wink:
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

zowiezo kun je hem denk ik beter laten honen+boren naar twee warmlopers, anders blijf je ze krijgen :wink:
Timyamahafs1

Bericht door Timyamahafs1 »

Tombo schreef:Je rijd denk ik met een veel te kleine sproeier :P Als je je luchtinlaat af moet dekken omdat hij anders niet meer loopt, krijgt hij normaal gesproken te weinig benzine en te veel lucht. Hij loopt dus te arm. Dat verklaart ook je warmlopers.
Welke setup heb je (welke soort cilinder, welke uitlaat, carburateur, welke sproeier)

Er zit nu een andere sproeier in. Loopt perfect en wordt naar mijn idee niet meer zo warm.
setup: snelle fs1 cilinder, snelle uitlaat, mikumi origineel 16 mm, sproeier 92
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

lange of korte sproeiers? bij kort is het deel wat uitsteekt ongeveer 3 mm, en bij lang ongeveer 5 mm

92 lang kan wel goed zijn, maar ik denk toch nog dat je wat groter moet, 105 110 ofzo...

wat voor kleur heeft je bougie?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hopelijk is dat een lange sproeier idd,
een lange 100 zal dan beter zijn denk..
when men were men, and helmets were for divers
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Ik reed vroeger met m'n 2RT met "lange" sproeier 110.

Als ie koud was wilde ie niet trekken maar nog gene kilometer verder begon ie hoge toeren te krijgen en te vlammen :D

Top 75km/uur met immi 49cc FS1 cilinder.

Vraag maar aan Geo, die rijd nog steeds rond zonder problemen. :wink:
Plaats reactie