Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

gisteren de hebo :? ? cilinder voor de Derbiracer es bekeken!
potente gatenkaas al je't mij vraagt! pistonspeling 0.1mm, éénsegment,
watergekoeld met losse kop.. veel bewerking heeft dit nietmeer nodig..
wel es benieuwd wat dit zal doen met mijn ontsteking erop!
Afbeelding
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ziet er goed uit 8)
als je nou de uitlaatpoorten ook naar beneden trekt tot de zuifer in odp
zoudat niet nog een hele bak helpen?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hmm.. een pak mengsel je uitlaat iin misschien dan..
deze zou 14pk moeten geven, dus daar is al goed over gedacht, ik betwijfel of er so simpel nog zoveel meer uit te krijgen is..
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zuigerspeling van 0,1mm, ben je toevallig niet een 0 vergeten, dus 0,01?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

een fs1 hoort tussen de 0,3 - 0,4mm zuigerspeling te hebben
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

volgens mij zit daar idd nog een 0 tussen ik hoor mensen altijd over hondertste praten
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Met 0,4mm bouw je geen compressie meer op :lol:
Er hoort idd nog een 0 tussen te zitten
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik heb het gezien jah in een motorboek waar ook de FS1 in staat, zuigerspeling van een fs1 moet tussen de 0,035 en 0,040mm liggen maximaal 0,1mm
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

haynes (vrij vertaalt) schreef:stop de zuiger zonder zuigerveren in de cilinder. zet de zuiger 1/4 inch (6.35 mm) onder de bovenkant van de cilinder. als het mogenlijk is er een voelermaat van 0.014 inch (0.35mm) tussen te krijgen, dan moet de cilinder opgeboord, en is er een zuiger met een overmaat nodig.

dus triforce zat er een beetje in de buurt. 0.35 mm is de limit.

EDIT: verder zijn de zuigerveren (officieel een chrome en een gefosforiseerde, parkerised in het engels) belanrijker voor de compressie... zuigerveren hoor je op 0.15mm - 0.35mm speling te hebben.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

het is 0,035mm - 0,040mm de , er wel tussen want we leven niet in america
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

nee.. als je er de 0.35 tussen kan krijgen is het teveel... niks 0.4(tenzij je te gierig bent een voelermaat te kopen die dit kan meten :lol: )
en america heeft er niets mee te maken want haynes praat over fs1-e :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en het is ameriKa! :lol:

meten jullie nu es eerst met een goede schuifmaat de diameter van je cilinder bovenaan, en de diameter van je piston bovenaan..
dat is wat ik gedaan heb bij de hebo, en er moet geen 0 bij,
´das wel koud gemeten hé.

aan een piston is niks recht, het hemd is breder dan de kop, en doorgaans is hij niet rond ook niet.
De kop wordt driekeer warmer dan de rok, vandaar het verschil

ervaring met een piston die bovenaan staat, met de cilinderkop eraf is bij mij de volgende:
als de motor koud staat, en je legt je vinger op de piston, dan kan je die in de cilinder 'klok-klok' omhoog en naar beneden bewegen. moest dat 0.05 zijn, zou je dat amper voelen denk ik.
doe hetzelfde met een kokende blok, en das afgelopen..

ik meet er nog enkele
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hier zijn we ermee:
cilinder imi 40mm boring bovenaan:
Afbeelding
en de piston bovenaan die erbijkomt:
Afbeelding

dan een originele f5b boring:
Afbeelding
en de originele piston:
Afbeelding

en nog een opgeboorde 3E9:
Afbeelding
met mahle RD-piston:
Afbeelding
ik heb eerst met de achterste pennen gemeten en dan de meter plat op de cil's gelegd btw..
echt zo juist mogelijk gemeten.. en toch overal rond de 0.2mm speling, of zie ik dat nu mis?
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

wat is het hier plotseling stil? :huh:
when men were men, and helmets were for divers
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

volgens mij allemaal onder de indruk van je coole meet apparaatje 8)
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Plaats reactie