Geen elektriciteit :(
Geen elektriciteit :(
Hallow allemaal ! Ik heb daarnet een Yamaha RD 50m gekocht , rijdt perfect , op een klein , maar belangrijk detail . Ik heb geen elektriciteit .
Niks werkt van lampjes , neutral lampje , lichten , pinkers ,nopes.
Nu ben ik even naar de autogarage op de hoek gereden en die zei dat het niet aan de batterij zou mogen liggen want anders zou je met de motor af wel licht moeten hebben . Hij zei dat dit aan een magneetje zou liggen ergens .
Hoe zit dit en hoeveel zou mij dit kosten ?
Groetjes
Grimm
Niks werkt van lampjes , neutral lampje , lichten , pinkers ,nopes.
Nu ben ik even naar de autogarage op de hoek gereden en die zei dat het niet aan de batterij zou mogen liggen want anders zou je met de motor af wel licht moeten hebben . Hij zei dat dit aan een magneetje zou liggen ergens .
Hoe zit dit en hoeveel zou mij dit kosten ?
Groetjes
Grimm
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Ben afgezet.
Ik kwam er dus vrijdag ochtend aan . Enkel mijn dimlichten werken .. Pinkers , neutral lampje , nada. Ik had het niet vermeld zegt ie ( als je zegt alle lichten , dan is dat wel duidelijk he ) . Factuur = 84€ !! , want hij was er eeeerrrg lang aan bezig geweest. Bewijs maar eens van niet natuurlijk.
Gisteren rij ik de straat uit , ik voel de motor wat prutelen , typisch slechte ontsteking gevoel . 100m verder val de motor gewoon uit , niet meer aan te krijgen . Ik duw hem maar naar huis . De bougie geeft geen vonk nietmeer . Voor dat ik hem daar binnen heb gedaan had ik nooit ergens last mee...
Het is dus duidelijk , daar ga ik nooit nietmeer.
Ik vermoed dat de bobbine kapot is? Enige voorstellen?

Ik kwam er dus vrijdag ochtend aan . Enkel mijn dimlichten werken .. Pinkers , neutral lampje , nada. Ik had het niet vermeld zegt ie ( als je zegt alle lichten , dan is dat wel duidelijk he ) . Factuur = 84€ !! , want hij was er eeeerrrg lang aan bezig geweest. Bewijs maar eens van niet natuurlijk.
Gisteren rij ik de straat uit , ik voel de motor wat prutelen , typisch slechte ontsteking gevoel . 100m verder val de motor gewoon uit , niet meer aan te krijgen . Ik duw hem maar naar huis . De bougie geeft geen vonk nietmeer . Voor dat ik hem daar binnen heb gedaan had ik nooit ergens last mee...
Het is dus duidelijk , daar ga ik nooit nietmeer.
Ik vermoed dat de bobbine kapot is? Enige voorstellen?
Heb vandaag nog een andere bougie gaan halen en tegelijk ook een nieuwe bougiekop ( Ik weet niet of dit de juiste term is , dat ding dat je op de bougie plaatst ) . Ff in gang moeten duwen en nu rijdt ie weer goed !!!!
Nu vroeg die van de winkel , wat voor een bougie , gelukkig had ik de oude bij , maar die zei dat het nogal een zware bougie was . Wat is het ideale voor een RD 50 ?
Nu vroeg die van de winkel , wat voor een bougie , gelukkig had ik de oude bij , maar die zei dat het nogal een zware bougie was . Wat is het ideale voor een RD 50 ?
Met zware zal die wel bedoelen warme. Deze tekst kom rechtsstreeks uit de FAQ misschien is het handig om het een en ander te lezen.
Bougie
Eerst is de bougie aan de beurt. Als je een tijd geen nieuwe bougie hebt gekocht is het aan te raden eerst een nieuwe te kopen. Welke warmtegraad je bougie moet hebben hangt af van de temperatuur die je cilinder bereikt (dus hoeveel toeren deze maakt):
Voor een standaard 50cc is dit warmtegraad 6-7
Voor een snelle 50cc is dit warmtegraad 7
Voor een standaard 60cc is dit warmtegraad 7-8
Voor een snelle 60cc is dit warmtegraad 8-9
Dus stel je brommer loopt ongeveer 55 dan is een bougie van 6 al voldoende . Op je bougie staat de waarde bijv. BHS 6
Bougie
Eerst is de bougie aan de beurt. Als je een tijd geen nieuwe bougie hebt gekocht is het aan te raden eerst een nieuwe te kopen. Welke warmtegraad je bougie moet hebben hangt af van de temperatuur die je cilinder bereikt (dus hoeveel toeren deze maakt):
Voor een standaard 50cc is dit warmtegraad 6-7
Voor een snelle 50cc is dit warmtegraad 7
Voor een standaard 60cc is dit warmtegraad 7-8
Voor een snelle 60cc is dit warmtegraad 8-9
Dus stel je brommer loopt ongeveer 55 dan is een bougie van 6 al voldoende . Op je bougie staat de waarde bijv. BHS 6