Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 jun 2008, 19:19
Als je draad eenmaal naar de klote is, en je wilt dezelfde draadmaat behouden is een helicoil anders een perfecte oplossing
rise and shine
7500km gereden
Berichten: 9573 Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:
Bericht
door rise and shine » 11 jun 2008, 19:20
Niels schreef: Jah dat is dan wel een beetje meer voor de "battlefield damage repairs "
Nerd
Maarja klopt ook eigelijk wel en het kost ook nog eens het 3 dubbele van zo'n tap setje
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 11 jun 2008, 19:22
Njah het is dat ik deze tappen enzo gratis heb gekregen, maar dit is toch wel een veelvoud van een helicoil setje duurder denk ik (is niet zomaar aldi prul)
rise and shine
7500km gereden
Berichten: 9573 Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:
Bericht
door rise and shine » 11 jun 2008, 19:23
zo'n setje kun je vaker gebruiken, die coils moet je steeds weer kopen... eniewegs, tappen doe ik ook lekker op school, kan niet goedkoper
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 11 jun 2008, 19:26
Mjah, als je een draadvoering gebruikt (veel beter dan een helicoil) is het inderdaad wel beter als je draad naar de knoppen is, maar die moet je ook eerst tappen
Ik gebruik nooit helicoils, alleen draadvoeringen (eerste foto):
http://www.delorean.nl/documenten/techn ... fdraad.pdf
rise and shine
7500km gereden
Berichten: 9573 Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:
Bericht
door rise and shine » 11 jun 2008, 19:29
Owja die dingen zijn ook nog een oplossing, maar beter gewoon zorgen dat het niet kapodt gaat
(zoals bijvoorbeeld je bougie scheef in je kop draaien hint hint
)
(edit: heb ik stiekem zelf ook een keer gehad, maar dat was is een 4-t kopf... was net iets minder leuk...)
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 jun 2008, 19:31
Idd "Amai, het poast nie, moar iek droai door"
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 11 jun 2008, 19:32
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 11 jun 2008, 19:40
edje schreef: zou je er niet iets tussen kunnen zetten dat je een curve krijgt? inplaats van een vast onstekingstijdstip? daar valt denk ik nog wel wat vermogen te winnen
uiteraard, maar eerst zien dat het werkt hé
btw, als ik me niet vergis is een vast tijdstip wél verplicht om hier te kunnen racen
when men were men, and helmets were for divers
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 jun 2008, 19:42
Zeker weten? Want volgens mij hebben bv praktisch alle 50cc Kreidler racers een ontsteking met een curve erin
Mss de hele hele oude niet
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 11 jun 2008, 20:34
als ik het goed heb moet je met sprinten wel een 2 curve hebben
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 jun 2008, 20:40
Nee, ook niet. Lang niet iedere ontsteking heeft 2 verschillende curve's waar je tijdens het rijden onder kunt schakelen.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 11 jun 2008, 20:44
of ik haal het door elkaar van die tupperware sprinters kan ook die moeten dat hebben anders mogen ze niet meedoen
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 jun 2008, 20:49
Lijkt mij ook niet, want dan blijven er maar een paar ontstekingen over om te gebruiken.
En waarom zou je voor een sprint 2 curve's willen hebben. Bij een sprint ga je alleen maar echtdoor, het is niet zo als bij een racer dat je bv een heel lang recht stuk hebt waar je gewoon heel veel topvermogen wilt hebben, en stukken waar je ook relatief wat koppel wilt hebben (uit de bochten komen).
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 11 jun 2008, 20:53
waarom weet ik ook niet hoor, Martijn van JMPB heeft dit tegen mij vertelt