Yamaha rd50m schreef:..en sam, wordt die sensor dan aangesloten op je toerenteller, of maak je er ene nieuwe die tot meer toeren kan?
de toerenteller heeft z'n eigen sensor, deze gaat voor de ontsteking zelf dienen.
ik bedacht een opzetje voor de racer, zodat ik geen binnenrotor of vliegwiel nodig had (krukas 1kg lichter dan origineel, en 360g lichter dan HPIontsteking) ik ga als eerste test, de gleuf voor de vliegwielborging (half maantje) gebruiken.
de sensor is een tandenteller, de as zelf is één tand, de gleuf wordt dan de sprong naar de volgende tand en dus signaalgever.
als uitgang maak ik er dan een massa die wegvalt van, hetzelfde wat een contactpunt van signaal geeft..
dat gaat de vellemankit in en zorgt voor n krachtige vonk dan!
de bevestigingsplaat voor de sensor is het enige praktische werk aan de zaak, dus dat zou moeten kunnen vooruitgaan..
afstellen van het tijdstip kan dan met een stroboscooplamp gebeuren..
voor die dingen heb ik een experimentplaat op de linker kant zitten:
