Voorvork beetje scheef?

Alles over de techniek en sleutelen
R&zo

Bericht door R&zo »

nog even over de stationairschroef :? kan iemand misschien even zn rubbertje eraf halen en nauwkeurig meten :lol: anders sta ik weer een uur aan te trappen en dat houd mn rug niet :)
edje

Bericht door edje »

gewoon zo ver indraaien dat ie weer netjes stationair loopt :wink:

bovendien verschilt dit weer per brommer hoe ver de schroef uitgedraaid moet zijn, anders hadden ze er ook geen stationair schroef op hoeven doen :wink:
R&zo

Bericht door R&zo »

D'oh, oke ik zal kijken, wil je voor de zekerheid een toch keertje even meten, anders draai ik met steeds halve slagen. ben ik de hele dag bezig :lol:
edje

Bericht door edje »

begin er nou maar gewoon aan, het is een klusje van hooguit 2 minuten. wel afstellen als de motor warm is :wink:
R&zo

Bericht door R&zo »

euwke daar komt weer eens een vraag over de koppeling :oops:
als de brommer gewoon uit staat kan ik hem zonder de koppeling in te trekken in de versnelling zetten. is dat normaal?
oja en als ik de koppeling intrek blijft ie 'op de terugweg' halverwege hangen :? nieuwe koppelings-worm setje?

met de deksel er helemaal af en de drukstift er een stukje uit kan ik hem nog steeds in de versnelling zetten
edje

Bericht door edje »

het eerste ''probleem'' klopt gewoon. en heb je een veertje tussen het armpje en de koppplingskap?
R&zo

Bericht door R&zo »

yup die zit er wel maar is meegespoten met de kap, misschien door de lak dat ie niet meer wil.
edje

Bericht door edje »

binnenkabel nog netjes?
geen knikkken?
kabel goed gesmeerd?
R&zo

Bericht door R&zo »

nieuwe kabel, is nog prima. geen knikken igg
R&zo

Bericht door R&zo »

hoe moet ik eigenlijk de kabel precies afstellen?
Plaats reactie