alweer de ontsteking?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
appiefs1

alweer de ontsteking?

Bericht door appiefs1 »

hallo,

paar weekjes terug knalde mijn condensator er heletijd uit. dus als ik zeg maar nieuwe condensator had kon ik maximaal 15 km rijden en hij was al weer kapot :cry:

2 weken geleden was ik het dus zat en kocht en nieuwe ontsteking met vliegwiel.
hierna reed die echt super fijn en hij had geen vonken meer tussen de punten.

maar ik reed vanmorgen dus weg en hij begon soms en beetje en terugslaag te geven
net alof je de contactslot even 1 sec omdraait.

naja ik reed dus gewoon door en hij deed het dus steeds vaker
de terugweg was al helemaal niet meer te doen, hij stotterde elke keer als en gek en er viel niet mee te rijden
heb hem nu zo weg gezet en verder niet meer naar gekeken .

maar wat denken jullie nou dat het is?

kan het misschien ook aan de cilinderkop liggen want die is ook niet meer zo recht volgens mij?
Laatst gewijzigd door appiefs1 op 27 mei 2008, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Pipedown
2000km gereden
2000km gereden
Contacteer:

Bericht door Pipedown »

ik weet het net hoor, maar miss een nieuwe bobine?
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

vandaag naar de bromboer geweest waar van ik de ontsteking ook heb. hij gaf mij en nieuwe condensator en bobine mee.
alles weer netjes gemonteerd met nieuwe bobine en hij vonkte echt heel klein :shock:

uiteindelijk de oude bobine geprobeerd, en toen vonkte die en stuk beter
maar nu wil hij dus wel gewoon starten maar als je gas geeft doet die helemaal niks en doet die allen maar bwohhhhh.
hij komt dus helemaal niet op toeren. en hij blijft allen maar stationeer draaien

weet iemand raadt? moet morgen examen doen :cry:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

dan is het denk ik de rest van de opstelling of je hebt de punten verkeerd staan
lespaultje

Bericht door lespaultje »

heb je de bougiedop ook goed op de bougiekabel gedraaid zodat ie goed contact maakt met die draden die erin zitten? misschien moet je klein stukje ervan af knippen zodat er zo'n ''vers'' stukje kabel openligt?
en je zou ook moeten kijken of de contactpunten goed zijn dan, gewoon alles even nakijken
edje

Bericht door edje »

valse lucht bij de cilinderkop :wink:
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

gisteren ook nog even met schuurpapier 240 en en recht plankje de kop afgeschuurd.
die er weer opgezet en de knalletjes zijn nu gelukkig wel weg.

en net ook de contactpunten nagekeken, die bleken dus helemaal schuin te zitten.
naja even andere contactpunten er opgezet en hij doet het weer helemaal goed.

bedankt voor de tips jongens :wink:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

bij mij was het de bougiedop die gezijk gaf. bijna alles vervangen behalve de dop. totdat ik een keer 's avonds het gezeik kreeg. vonken van een halve centimeter van de dop naar de kop... bij nadere inspectie zag ik allemaal grafietsporen... nieuwe dop erop en klaar was jeroen... :lol: zit nu alleen nog met mn vellemankit waar ik geen geschikte bobine bij kan vinden. :?
Plaats reactie