Yamaha rd50m schreef:wat is het verschil met die batterijen en de gewone dan?
ik vermoed dat je met 'de gewone' die chinese batterijen van €10 wil zeggen?
het verschil zit'em in de dikte van de platen, en de afstand ertussen. Louter de fysische opbouw van de batterij. Die bepaalt namelijk de Ampère-uur, de hoeveelheid stroom die ze kan geven.
De opstelling en bouw van de batterij, bepaalt of deze snel sulfateert of niet, en of ze tegen veel diepontladingen kan.
In principe zou je moeten stellen dat een batterij, die pakweg 5 keer een diepontlading heeft gehad, (lichten laten branden, of compleet plat) naar de zak is. De ene verdraagt dat beter dan de andere.
Hierbovenop krijg je bij een goede batterij, een goede garantie, iets waar ze bij die €10batt's ook es goed mee gaan lachen..
let wel, een kapotte batterij is een betere spanningsregelaar tegen springende lampen dan een goede
Op cirquit, en zonder stroom uit de motor, moet je'r wel zeker van zijn dat je genoeg stroom hebt om te vonken tot het einde van de race..
