exploded views motorblok 2ru
exploded views motorblok 2ru
Beste Fs1'ers,
ik ben op zoek naar de oorzaak van het probleem dat er zoveel olie uit mn carter lekt.
ik meen te hebben gevonden dat het de pakking is bij de carburateur kant van de carter. jammer genoeg denk ik dat een pakking vervangen het lekken niet gaat stoppen, of is dit onzin?
bovendien zou ik graag willen weten welke keerringen er in het spel zijn, en waar ik die kan vinden:P
daarom zocht ik naar een exploded view! heeft iemand deze of een goede tip voor dit probleem?
hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
ps. hoe nauwkeurig is de teller op een 2ru, ik zie dat iedereen met een standaard cilinder 60 haalt, maar met een snelle uitlaat, standaard cilinder en 16mm carb. haal ik 70-75 (op lange stukken) en zelfs een keer 80 (heuvelaf, wind mee)
maar gewoon netjes 60 in de 3e versnelling.
is dit wel gezond?:P
ik ben op zoek naar de oorzaak van het probleem dat er zoveel olie uit mn carter lekt.
ik meen te hebben gevonden dat het de pakking is bij de carburateur kant van de carter. jammer genoeg denk ik dat een pakking vervangen het lekken niet gaat stoppen, of is dit onzin?
bovendien zou ik graag willen weten welke keerringen er in het spel zijn, en waar ik die kan vinden:P
daarom zocht ik naar een exploded view! heeft iemand deze of een goede tip voor dit probleem?
hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
ps. hoe nauwkeurig is de teller op een 2ru, ik zie dat iedereen met een standaard cilinder 60 haalt, maar met een snelle uitlaat, standaard cilinder en 16mm carb. haal ik 70-75 (op lange stukken) en zelfs een keer 80 (heuvelaf, wind mee)
maar gewoon netjes 60 in de 3e versnelling.
is dit wel gezond?:P
Laatst gewijzigd door jurriaan op 13 mei 2008, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tombo
- 17500km gereden
Exploded views staan bij Partlists links op de hoofdpagina
Zowiezo klopt je topictitel niet, want een 2RU blok heeft officieel roterende inlaat, of hij moet omgebouwt zijn naar membraaninlaat.
80 km/h is wel heel erg hard voor een originele 2RU cilinder (dus waar 2RU op staat), daar moet aan gevijlt zijn.

Zowiezo klopt je topictitel niet, want een 2RU blok heeft officieel roterende inlaat, of hij moet omgebouwt zijn naar membraaninlaat.
80 km/h is wel heel erg hard voor een originele 2RU cilinder (dus waar 2RU op staat), daar moet aan gevijlt zijn.
- Triforce
- 2500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
jurriaan schreef:ja er staat geen 2ru in, maar iets van fb5 ofzo, ik geloof dat het wel een orginele is want het ziet er naar uit dat dit blok altijd zo heeft gezeten.
geveild eraan is er niet, maar die 80 was wel uitzonderlijk, en dat was dus 80 op de teller.
F5B is niet origineel 2RU. ALs je een originele F5B hebt is het ook uitzonderlijk, dan moet je echt dikke overtoeren hebben lopen draaien

@triforce, een 2RU is naar mijn weten altijd roterende inlaat geweest

haha nou dan weet ik het ook niet meer, maar hij loopt nu ong. 70
het lijkt wel alsof de cilinder en blok echt al bij elkaar horen voor zo lang, de cilinder heeft namelijk dezelfde slijtage aan de buitenkant als het blok.
bij de uitlaatpoort is hij ook wel lekker roestig, de onderste koelvleugels dan.
het lijkt wel alsof de cilinder en blok echt al bij elkaar horen voor zo lang, de cilinder heeft namelijk dezelfde slijtage aan de buitenkant als het blok.
bij de uitlaatpoort is hij ook wel lekker roestig, de onderste koelvleugels dan.
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
jurriaan schreef:er staat nergens yamaha in de teller of iets, hij loopt tot 120 weet niet of dat iets zegt?
maar op de vlakke wegen haal ik zon 60-70, hoort dit?
Het ligt er maar net aan uit welke streek van Nederland je komt ( heeft met de evenaar en de stand van de maan ten opzichte van jupiter te maken ofzo, helemaal precies weet ik het niet)
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
- Triforce
- 2500km gereden
Tombo schreef:jurriaan schreef:ja er staat geen 2ru in, maar iets van fb5 ofzo, ik geloof dat het wel een orginele is want het ziet er naar uit dat dit blok altijd zo heeft gezeten.
geveild eraan is er niet, maar die 80 was wel uitzonderlijk, en dat was dus 80 op de teller.
F5B is niet origineel 2RU. ALs je een originele F5B hebt is het ook uitzonderlijk, dan moet je echt dikke overtoeren hebben lopen draaieneen originele F5B loopt normaal gesproken maar 65/70 km/h (met geluk). Een imitatie kan wat harder lopen, omdat de poorttiming daar vrij random van is fabrieksaf
(er zitten snelle en langzame bij).
@triforce, een 2RU is naar mijn weten altijd roterende inlaat geweest
bij mij op school stond ook een keer een 2RU met een membraam inlaat, ik weet zo niet meer wat hij er ook alweer bij zij, dat is alweer een jaar geleden