uitlaat en cilinder sluiten niet op elkaar aan
uitlaat en cilinder sluiten niet op elkaar aan
beste FS1'ers,
ik heb een nieuwe uitlaat gekocht, een snelle uitlaat via fs1shop.nl ik moest mijn oude uitlaat met heeel lichte tikjes even los tikken want ik had geen tang voor de wartel. nu wilde ik de nieuwe uitlaat erop zetten maar wat ik ook doe, er blijft een kier tussen de pakking + uitlaatpoort en de uitlaat. deze kier zit van voren (dichtst bij het voorwiel) terwijl de achterkant van de monding van de uitlaat wel goed aansluit.
wat zal er nu gebogen moeten worden? de uitlaat of de cilinder en hoe doe je dat in beide gevallen?
ik probeerde mijn oude uitlaat er weer op te zetten, maar die bleef ook maar valse lucht trekken vreemd genoeg. toch zat daar geen kier in. maar de uitlaten zijn bijna hetzelfde (de vorm van de ophanging is iets anders) en de pakking is nieuw,
heeft iemand enig idee??
Jurriaan Daams
ik heb een nieuwe uitlaat gekocht, een snelle uitlaat via fs1shop.nl ik moest mijn oude uitlaat met heeel lichte tikjes even los tikken want ik had geen tang voor de wartel. nu wilde ik de nieuwe uitlaat erop zetten maar wat ik ook doe, er blijft een kier tussen de pakking + uitlaatpoort en de uitlaat. deze kier zit van voren (dichtst bij het voorwiel) terwijl de achterkant van de monding van de uitlaat wel goed aansluit.
wat zal er nu gebogen moeten worden? de uitlaat of de cilinder en hoe doe je dat in beide gevallen?
ik probeerde mijn oude uitlaat er weer op te zetten, maar die bleef ook maar valse lucht trekken vreemd genoeg. toch zat daar geen kier in. maar de uitlaten zijn bijna hetzelfde (de vorm van de ophanging is iets anders) en de pakking is nieuw,
heeft iemand enig idee??
Jurriaan Daams
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
- Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
Hallo jurriaan.
Imi uitlaten laten wat pasvorm betreft nog wel eens te wensen over.
Om hem toch passend te krijgen moet je wat met het ophangpunt
rommelen d.w.z. of de steun iets verbuigen of het boutgat wat uitvijlen.
Meestal is dit wel voldoende.
Goed de ring aandraaien (niet vast tikken) bijv goede waterpomptang.
Als je genoeg draad op de cil. hebt 2 ringen dit is eigenlijk niet wenselijk.
Succes
Imi uitlaten laten wat pasvorm betreft nog wel eens te wensen over.
Om hem toch passend te krijgen moet je wat met het ophangpunt
rommelen d.w.z. of de steun iets verbuigen of het boutgat wat uitvijlen.
Meestal is dit wel voldoende.
Goed de ring aandraaien (niet vast tikken) bijv goede waterpomptang.
Als je genoeg draad op de cil. hebt 2 ringen dit is eigenlijk niet wenselijk.
Succes
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
beste Jurriaan..
dit probleem is een klassieker met imitatieuitlaten,
de simpelste oplossing is twee dichtingen steken, warmrijden en wat bijdraaien..
wil je met één dichting werken, is je haast enige mogelijkheid het gat in de bevestiging te vervijlen.. je kan de uitlaat monteren zonder dat die bevestiging over de as zit, draaien tot ie botst, en kijken wat er moet gebeuren
uitlaatwartel heeft z'n vaste plek, en is dus niet te veranderen, de chroombuis laat zich niet zomaar bewerken zonder zichtbare gevolgen
dit probleem is een klassieker met imitatieuitlaten,
de simpelste oplossing is twee dichtingen steken, warmrijden en wat bijdraaien..
wil je met één dichting werken, is je haast enige mogelijkheid het gat in de bevestiging te vervijlen.. je kan de uitlaat monteren zonder dat die bevestiging over de as zit, draaien tot ie botst, en kijken wat er moet gebeuren
uitlaatwartel heeft z'n vaste plek, en is dus niet te veranderen, de chroombuis laat zich niet zomaar bewerken zonder zichtbare gevolgen
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Tja


maar het gaat om hetzelfde what's in a name
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
mpro09 schreef:k heb de mijne zelfd gemaakt
jij bent ook zo handig.
ps wanneer gaan we even langs john
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;