Vonk?

Alles over de techniek en sleutelen
lespaultje

Vonk?

Bericht door lespaultje »

Heey,

Ik heb gister heerlijk zitten rijden met mijn fs1'tje, ik zal zometeen ook nog wat foto's erop zetten :wink:
Maar vandaag ben ik dus ook aan rijden, en op de terugweg vanaf tilburg, begon hij allemaal de sputteren en reed niet meer goed, een en al haperen etc. paar keer aan de kant geweest, bougie zwart, en de vonk was weer eens minimaal, naderhand met een drafje van 25km/h een kilometer gereden en toen hielt ie ermee op. héél klein vonkje en soms gewoon géén vonk. ligt dit weer aan mijn condensator?? want die had ik dus laatst vernieuwd(is wel imi :oops: ) maar hij reed toen wel goed, en nu houd ie ermee op :( waar kan het misschien nog meer aan liggen??

Alvast bedankt!!

Gr. Paul
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

misschien een beetje rare vraag maar heb je een nieuwe bougie geprobeerd?
lespaultje

Giel_fs1 schreef:misschien een beetje rare vraag maar heb je een nieuwe bougie geprobeerd?

er zat dus een vrij nieuwe bougie in, kan morgen wel een nieuwe gaan halen, kijken of ie iets doet, maar de vonk was gewoon minimaal :(
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

soms gaat een bougie al heel snel kapot (dat ze uit de fabriek al niet goed zijn oid.)
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

de fs1tjes zijn grote bougie vreters soms
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

en de contactpunten afstellen?
lespaultje

contactpunten waren helemaal goed afgesteld, hadden we toen straks alweer gedaan, alleen de vonk wou maar niet verschijnen
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

misschien iets miss met de bobine?
lespaultje

tja, daar kan het misschien ook aan liggen, maar die ziet er nog vrij nieuw uit, maar dat ding lijdt ook bijna niets
ik denk zelf condensator of de bobine dus
lespaultje

ik zie op zo'n tekening bij ''de ontsteking'' dus dat plaatje van de ontsteking, dan zie ik daar dat de condensator een massa nodig heeft. maar dat heb ik dus misschien niet :oops: moet ik zo es even nakijken, maar eerst deed ie het wel gewoon en dan houdt ie er nu mee op.kan dat ook dus aan die massa liggen :P ? en waar moet je die massa dan aansluiten :?:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

verwissel de bobine met een nieuwe of andere en kijk wat hij dan doet (en wel de goede monteren)
edje

Bericht door edje »

wat voor bougie gebruik je met welke warmtegraad?
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

hij gebruikt een 6 en gaat vanmiddag ff een 7 proberen;)
edje

Bericht door edje »

en wat voor setup?
lespaultje

echt raar, ik heb net de ontsteking opnieuw afgesteld, en hij loopt weer goed :) misschien dat ontsteking gewoon niet goed was ofzo :? moet ik toch maar ff in de gaten houden..

en mijn setup:
50cc FS1 imi met hdk
16mm carb(spruitstuk is nog 10mm maar 16 is al onderweg)
twv:13/44
bougie: 7
en hij loopt nu ongeveer 60/65 (hoge touren)

Gr. Paul
Plaats reactie