vastloper 378
vastloper 378
hallo, vandaag weer een rondje gereden om mijn ori f5b en ori zuiger in te rijden, na ong. 5 km , snelheid niet boven de 40km en 2x gestopt om het spul netjes af te laten koelen, reed ik mijn wik binnen en bij een snelheid van 30 km per uur sloeg mijn Yamaha muurvastdus geen warmloper. Heb mijn Yamaha in de garage gezet en er nog niet naar gekeken, ben er nl. doodziek van. Wat kan dit zijn???????
gr. Frank
gr. Frank
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
Het zit niet mee he
Ik zou eens kijken wat yamasam zegt, kijk of de krukaskeerringen nog goed zijn, niet dat hij daardoor valse lucht gaat zuigen en dus (erg) arm kan gaan lopen. Trek je ook niet stiekem ergens valse lucht bij het spruitstuk ofzo?
De problemen die jij hebt zijn wel heel dubieus, elke keer vastlopers.

Ik zou eens kijken wat yamasam zegt, kijk of de krukaskeerringen nog goed zijn, niet dat hij daardoor valse lucht gaat zuigen en dus (erg) arm kan gaan lopen. Trek je ook niet stiekem ergens valse lucht bij het spruitstuk ofzo?
De problemen die jij hebt zijn wel heel dubieus, elke keer vastlopers.
bedankt voor de reactie we hebben elkaar niet gesproken op de meeting, jammer, maar heb wel kennis gemaakt met jouw ouders, echt aardige mensen!Mijn gas reactie was allert en ook geen naijlen of versnelt stationair lopen wat vaak gebeurd als hij valse lucht zuigt. Mijn sproeier is 160 kort. Bougie naar zwart dus te rijk.Nieuwe ori punten met micrometer afgesteld, koude motor, choken en 1 trap lopen, extra gesmeert op advies van tweety met putolinie mx5 1 op 35, ori voetpakking dus geen rotzooi wat niet past of de spoelpoor overlapt, en ik gebruik altijd nieuwe clips bij het monteren van de zuiger. kwestie van pech en mijn vorige 2x waren warmlopers, maar geluk
gehad dat ik niet op het asfalt terrecht gekomen ben, gr. Frank
nng
gehad dat ik niet op het asfalt terrecht gekomen ben, gr. Frank
nng
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Hallo , het zat me niet lekker net toch even de cilinder er afgehaald. Wat een ravage!!!!! Yamasam had gelijk een pistonclipje van 35 eurocent!!!! Ori f5 b kapot echt diepe krassen,
ori zuiger a ik 40 euro finaal kapot en mijn blok muurvast!!!!! Wat nu, dit wordt een blokrevisie, en ik wilde deze zomer lekker rijden. Nu maak ik als directiechauffeur zo,n 60 uur per week, dus zelf doen is uit den boze. Wie weet een echt betouwbaar adres waar ik hem helemaal kan laten nakijken, graag goede raad, gr. Frank. p.s. ik gebruik altijd nieuwe cipjes en cotroleer 3 maal of alles goed zit omdat dit toen ik 16 was aleens gebeurd is, toen had ik geluk, het clipje verdween door de uitlaatpoort, dus alleen schade aan zuiger en cilinder!!!!, gr. Frank
ori zuiger a ik 40 euro finaal kapot en mijn blok muurvast!!!!! Wat nu, dit wordt een blokrevisie, en ik wilde deze zomer lekker rijden. Nu maak ik als directiechauffeur zo,n 60 uur per week, dus zelf doen is uit den boze. Wie weet een echt betouwbaar adres waar ik hem helemaal kan laten nakijken, graag goede raad, gr. Frank. p.s. ik gebruik altijd nieuwe cipjes en cotroleer 3 maal of alles goed zit omdat dit toen ik 16 was aleens gebeurd is, toen had ik geluk, het clipje verdween door de uitlaatpoort, dus alleen schade aan zuiger en cilinder!!!!, gr. Frank
- Tombo
- 17500km gereden
Dat soort gedoe met losschietende pistonpenclipjes heb je altijd wanneer je het niet nodig hebt! Ik heb het ook een keer gehad toen ik m'n brommer net opgeknapt had, loopt 'ie op de dijk bij Bemmel vast
Gelukkig kon ik nog naar huis rijden (met 1 pistonpenclip erin, en de ander zat tussen de inlaatschijf en het schijfhuis
).
PM Niels anders, die doet volgens mij wel eens blokrevisie's voor iemand anders.

PM Niels anders, die doet volgens mij wel eens blokrevisie's voor iemand anders.