lampjes springen..

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Jelle

lampjes springen..

Bericht door Jelle »

ik ken geen *** van elektriciteit , dus:

net nieuwe lampjes wezen halen:

voorlicht en achterlicht waren gesprongen

stoplicht werkt gewoon

kmteller en neutraal doen he ook, maar zwakjes, motoir moet effe gedraait hebben eer neutraal brand

ik steek er nieuwe lampjes in, hoera, ze gaan

geef effe gas, hoera! ze gaan niet meer :lol:

batterij zit nog vol met vloeistof.

wat kan er aan de hand zijn?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

is het niet dat remlicht enzo gewoon op batterij werken en alleen voorlicht en achterlicht niet?
zwaardere lampjes pakken dan?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Jelle

Bericht door Jelle »

mja maar der moet toche en reden zijn dat ze springen..

iets kapot ofzo?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

heb je er nu 5-bak niet onderhangen?
kan het niet zijn dat die gewoon meer stroom geeft ofzo?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Jelle

Bericht door Jelle »

hmm, was al wel voor de 5bak :P
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

Meestal de accu of de gelijkrichter. Je accu kan wel vol zuur/water zitten, maar als 'ie dood is is 'ie dood...
Als je gelijkrichter stuk is gaat er wisselstroom je accu in, dat vind 'ie niet prettig.

Accu stuk => geen stroombuffer => 13 volt op je 6 volt lampjes => padaboemtsjj, nieuwe halen. :lol:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Handyman schreef:Meestal de accu of de gelijkrichter. Je accu kan wel vol zuur/water zitten, maar als 'ie dood is is 'ie dood...
Als je gelijkrichter stuk is gaat er wisselstroom je accu in, dat vind 'ie niet prettig.

Accu stuk => geen stroombuffer => 13 volt op je 6 volt lampjes => padaboemtsjj, nieuwe halen. :lol:

ze springen alleen he.. ik zeg gewoon zorgen dat ze niet meer kunnen springen, vast plakken met ductape ofzo 8)

maar ik gok zelf ook op de gelijkrichter, en omdat die kapot is ook meteen de accu
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

hoe kun je dat meten ofzo?
lespaultje

Bericht door lespaultje »

Yamaha rd50m schreef:hoe kun je dat meten ofzo?

met een doormeet apparaat denk ik ? kan je zien hoeveel ie aangeeft , bijv voltage en ohm etc etc
en dan kun je kijken op internet hoeveel erdoorheen zou moeten lopen :P
Laatst gewijzigd door lespaultje op 21 apr 2008, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelle

Bericht door Jelle »

verdorie, ik heb echt geen tijd om dat nog te gaan halen tegen vrijdag ..

toch ergens een gaatje maken precies :x
ronny
100km gereden
100km gereden

Bericht door ronny »

rise and shine schreef:
Handyman schreef:Meestal de accu of de gelijkrichter. Je accu kan wel vol zuur/water zitten, maar als 'ie dood is is 'ie dood...

ze springen alleen he.. ik zeg gewoon zorgen dat ze niet meer kunnen springen, vast plakken met ductape ofzo 8)

maar ik gok zelf ook op de gelijkrichter, en omdat die kapot is ook meteen de accu

dat denk ik ook :roll:
Plaats reactie