Knipperlicht automaat

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jurriaan

Knipperlicht automaat

Bericht door jurriaan »

Beste Fs1'ers,

ik heb net weer een nieuwe knipperlicht automaat gekocht en erin gedaan, alles werkt op het feit dat ze NIET KNIPPEREN na.
de lampjes branden, maar ze knipperen niet. hoe kan dit?
ik heb al eerder deze soort clignoteur gehad maar die deed precies hetzelfde, sluit ik hem verkeerd aan?

hij heeft 3 ingangen: L, P en X (X is de aarde, die hoeft niet aangesloten te worden)
L en P netjes aangesloten, krijg je dit: de lampjes branden maar knipperen niet.

overigens, als mijn licht aanstaat knipperen ze niet/langzaam en werkt daarna het knipperlicht helemaal niet meer. vreemd, lijkt me.

dus 2 vragen:
1. waarom knipperen ze niet?? (zonder mijn licht aan)
2. waarom knipperen ze veel langzamer/niet als ik mijn licht aan heb?

hartelijke groeten,

Jurriaan Daams
Martijn

Bericht door Martijn »

Sluit die x wel is aan op je massa ! Kijken wat hij doet ;) En laad je accu is helemaal op !
Thomash
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Thomash »

Is het niet zo dat als je veelste zware lampen er in heb zitten dat ze dan niet knipperen en enkel branden?

of juist als je te lichte lampen er in heb zitten? check de wattage van je lampies eens?
jurriaan

Bericht door jurriaan »

mijn accu is volledig opgeladen, en toen ik X aansloot sprong mijn zekering, geen goed idee dus.

de automaat loopt volgens het doosje van 8 watt tot 23 watt. en ik heb er 8 watt. in zitten, maar misschien is dit wel aan de lage kant ?

hartelijke groeten
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ik denk dat je accu te weinig levert om de clignoteur te laten werken, heb ik ook wel eens gehad.

(dit kan ook ergens draadbreuk of slecht contact betekenen als je accu wel degelijk vol is)
jurriaan

Bericht door jurriaan »

hm ik heb het idee dat de draden nog perfect in orde zijn, de contacten heb ik 2 keer nagelopen dus dat moet ook goed zijn, iemand nog tips?

weet iemand meer af van die watt. van je lampjes??

misschien is dat het.

hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
Thomash
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Thomash »

mocht je een 5 volt gelijk stroom bron hebben kan je de draden van de accu los halen en die op de bron aansluiten.

werkt het dan wel naar behoren weet je of de accu goed is of niet. werkt het niet zit het ergens anders in.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die knipperrelais werkt op warmworden van een bimetaal,
er loopt stroom door, die een contact warm maakt, dat vervormt door die warmte, breekt het contact los, koelt weer af wegens geen stroom, klikt terug, en maakt weer contact.

hoe meer stroom je dus hebt lopen, hoe sneller het licht uitgaat. Dan is het wachten op afkoeling eer hij weer koppelt. Het is dus normaal dat hij trager knippert wanneer je je licht aansteekt, er is immers minder stroom over dan..

knipperen puur uit je batterijtje is best een beproeving. Het opwarmen van het bimetaal kost je ook vrij veel stroom..

dus als alles naar behoren werkt al hij draait, zou ik van de rest afblijven..

dus: begint hij pas te knipperen als je gas geeft, kan je net iets meer watts steken

(ditalles, ervanuitgaande dat alle contacten zijn zoals ze moeten zijn)
ps, hoe zit het met m'n bier? :?:
when men were men, and helmets were for divers
jurriaan

Bericht door jurriaan »

yamaSam,

een gemaakte belofte maakt schuld. ik zal het bier morgen opsturen, excuses voor het lange wachten.
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

jurriaan schreef:mijn accu is volledig opgeladen, en toen ik X aansloot sprong mijn zekering, geen goed idee dus.

de automaat loopt volgens het doosje van 8 watt tot 23 watt. en ik heb er 8 watt. in zitten, maar misschien is dit wel aan de lage kant ?

hartelijke groeten

Wat Sam zegt, probeer eens 10W lampjes.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

jurriaan schreef:yamaSam,

een gemaakte belofte maakt schuld. ik zal het bier morgen opsturen, excuses voor het lange wachten.

Volgens mij wordt er via dit forum meer bier als onderdelen uitgewisseld :lol:
Jelle

Bericht door Jelle »

dacht ik ook net :lol:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja ik ook precies hetzelfde :lol:

maar die knipperlichten
ik ben er ook een heletijd mee bezig geweest
me opa heeft toen uiteindelijk een keer een clignoteur gemaakt van een klein electromotortje een een half tandwiel erop waar dan een hefboompje tegaan liep die schakelde,
als ik op top reed bleven ze allemaal aan, niet knipperen maar aan links en rechts tegelijk
uiteindelijk hadden we hem werkend want mijn brommer stoort ontzettend

maar uiteindelijk is het er toch van gekomen dat ik me klauw uitsteek bij een kruispunt :P
Plaats reactie