cilinderkoppen
cilinderkoppen
hallo luitjes,
aangezien fs1 niet zo best koelt met zijn kleine koelribben en gietijzeren cilinders ben ik benieuwd of je ook cilinderkoppen van andere brommers kan pakken en die er op doen, die dus zo passen. andere cilinder is natuurlijk ook een optie maar dat is me net wat te ingewikkeld. ik snap dat een fs1 die goed afgesteld is, goed warm gereden ed niet hoeft warm te lopen maar een beetje extra koeling is nooit weg. dus welke koppen passen zo op fs1 en zorgen voor extra koeling??
gr erwin
aangezien fs1 niet zo best koelt met zijn kleine koelribben en gietijzeren cilinders ben ik benieuwd of je ook cilinderkoppen van andere brommers kan pakken en die er op doen, die dus zo passen. andere cilinder is natuurlijk ook een optie maar dat is me net wat te ingewikkeld. ik snap dat een fs1 die goed afgesteld is, goed warm gereden ed niet hoeft warm te lopen maar een beetje extra koeling is nooit weg. dus welke koppen passen zo op fs1 en zorgen voor extra koeling??
gr erwin
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
er zijn ook grote koppen die net méér lucht richting cylinder duwen,
door de 'schotten' tussen de vinnen,
dan heb je'n soort trechter die richting cyl gaat...
en als je weet dat de top van de piston bijna dubbel zo heet wordt als de rok,
krijg ik toch een vaag vermoeden waar de hitte dan hoofdzakelijk naartoe zal gaan
door de 'schotten' tussen de vinnen,
dan heb je'n soort trechter die richting cyl gaat...

en als je weet dat de top van de piston bijna dubbel zo heet wordt als de rok,
krijg ik toch een vaag vermoeden waar de hitte dan hoofdzakelijk naartoe zal gaan
-
- 2000km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
Nee idd, fs1 heeft 4 spoelpoorten. Verder heeft een puch maxi een langere slag, dus zou je idd de cilinder moeten afdraaien, en dan heb je nog minder als 50cc, als je een "50cc puch cilinder" monteerd, diameter van puch is volgens mij 38mm ofzo.
Kreidler cilinder (de breitwand, niet de superbreitwand) is ook redelijk "plug & play", moet je alleen even de inlaatpoort afdekken met een plaatje
Kreidler cilinder (de breitwand, niet de superbreitwand) is ook redelijk "plug & play", moet je alleen even de inlaatpoort afdekken met een plaatje
- Ton
- 250km gereden
- Contacteer: