Glad vs. Korrelig
Glad vs. Korrelig
Dit is zoiets wat ik mij eigenlijk al lang afvraag. Als je je cilinder tuned en begint aan de spoelpoorten. Moeten deze dan glad gemaakt worden of korrelig.
Korrelig: De olie kruipt overal goed tussen en de benzine glijdt er 'smooth' over.
Glad: de mengsmering glijd er gewoon vanzelf 'smooth' langs.
Welke is nu de beste methode?
Korrelig: De olie kruipt overal goed tussen en de benzine glijdt er 'smooth' over.
Glad: de mengsmering glijd er gewoon vanzelf 'smooth' langs.
Welke is nu de beste methode?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik ga hier ni stemmen,
het beste is een egaal 'gematteerd' iets wat je kan bereiken door zandstralen met glas, nadat je alles gelijk hebt gemaakt..
nadeel is dat de cylinderwand en de carternaad liefst geen zand zien
in een origineel fabrikaat zitten altijd gietfouten, die zorgen voor wervelstromen en zijn dus slecht..
zelf opruwen en van die stoten doorgaans nog erger...
(mijn gedacht he
)
het beste is een egaal 'gematteerd' iets wat je kan bereiken door zandstralen met glas, nadat je alles gelijk hebt gemaakt..
nadeel is dat de cylinderwand en de carternaad liefst geen zand zien

in een origineel fabrikaat zitten altijd gietfouten, die zorgen voor wervelstromen en zijn dus slecht..
zelf opruwen en van die stoten doorgaans nog erger...
(mijn gedacht he

- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Je kan het niet zo vergelijken he, het is niet zo maar ff opruwen. Maar als 't goed gebeurt, ga ik toch voor een ruwer oppervlak als een glimmend gepolijst spoelkanaal. Alhoewel ik denk dat t verschil bij een straat fs1 amper merkbaar is. Mijn mening is daarom ook dat je al die moeite en tijd in het steken van het polijsten van kanalen, beter ergens anders aan kan besteden
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: