Ik heb laatst een oude Sparta Sport 2v van de eerste eigenaar gekocht voor een zacht prijsje, eigenlijk is het een afgrijselijk ding met twee versnellinkjes en een top van 40 .. maar goed nu terzake. Het lijkt me op zich wel een leuk plan om deze brommer naar de 90 km/h op te schroeven en daarvoor zou er toch een ander blok onder moeten. Nou was mijn vraag: zou een Yamaha FS1 blok hier op de een of andere manier onder passen? Alvast bedankt voor de reacties!
ps: de sparta op de foto is niet de mijne, maar verder wel precies hetzelfde
dat zal idd wel wat aanpassingswerk vergen, maar het moet tedoen zijn,
is dat een twee of een driebak?
ik zoek nog zo'n tweebak om m'n eerste brommer weer compleet te krijgen..
ook best een uitdaging om deze gewoon een spuit in z'n gat te geven toch?
YamaSam schreef:dat zal idd wel wat aanpassingswerk vergen, maar het moet tedoen zijn, is dat een twee of een driebak? ik zoek nog zo'n tweebak om m'n eerste brommer weer compleet te krijgen..
ook best een uitdaging om deze gewoon een spuit in z'n gat te geven toch?
Bel leertouwer is op in soest, daar hebben ze alles !
leertouwer.com dacht ik, anders even googlen op leertouwer soest !
je moet eerst ff vrage of het zuigers zijn voor een alu. of gietijzeren cylinder
zo ja gietijzer kneem aan dat je een 60cc van gietijzer koopt dan kan het in principe wel
met nut zul je wel die gaatjes in de zuiger bedoelen dat levert verder niet meer snelheid op
Nee motorfietsen met sachsblokken hebben de ketting aan de andere kant, anders had ik allang de klinkers uit de straat getrokken met een fijne 125cc Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten doen om zo'n 50cc Sachs blokje flink peper in de reet te steken. Weet trouwens wel dat de politie vroeger 3v's hadden hier in Nederland, die draaiden wel een goeie 100. Dit is trouwens een 2-bak
Klinkt eigenlijk wel leuk edje 4v blokken zijn nogal prijzig (vergelijk het maar met de 5bakken van FS1, ook zo zeldzaam). Ik denk dat ik eerst maar bezig ga met de cilinder en de kop, en ik heb hier nog een 16mm carburateur liggen van mijn RD, die is wel pasbaar te maken. Ik moet nog wel even kijken welke uitlaten hierop passen qua bocht. In ieder geval bedankt voor de reacties