Remklauw "poppen"
Remklauw "poppen"
Hoe de fuck krijg je die zuiger eruit ?
Heb t met de compressor geprobeerd, maar die past er niet goed op en er lekt lucht langs !
Iemand anders een mooie oplossing, waarvoor je niet meer nodig hebt dan het gemiddelde gereedschap ?
Heb t met de compressor geprobeerd, maar die past er niet goed op en er lekt lucht langs !
Iemand anders een mooie oplossing, waarvoor je niet meer nodig hebt dan het gemiddelde gereedschap ?
-
- 500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
Niels schreef:Het voordeel van oliedruk wat dat betreft is dat het niet van volume veranderd als je er druk op zet.
Je kan dan wel veel druk erop zetten met je compressor, maar hydrauliek is echt vele malen beter
Wel correct blijven

Hydraliek dus

In principe kan je ook water gebruiken, dat is ook niet samendrukbaar, kookt alleen iets eerder

Perslucht moet in principe kunnen, wel oppassen dat je de remzuiger niet tegen je harses/vingers/hand aankrijgt ofzo. Je kan ook voor de nood gewoon ff je rempomp aansluiten en gewoon pompen
Hij is "gepopt"! Op het laatst wilde hij niet meer dmv het eruit pompen. Dus toen ging ik maar voor de compressor ! Ding vloog een meter of 3 ver ^^
De rubbers heb ik er ook netjes uit gekregen en in de blok olie gelegd (is wel goed toch ???) De rubbers zijn namelijk nog helemaal heel
Verder moet ik zo maar is kijken hoe t zaakje weer in elkaar moet dat het nog werkt ook !
Tips daarvoor iemand ?
De rubbers heb ik er ook netjes uit gekregen en in de blok olie gelegd (is wel goed toch ???) De rubbers zijn namelijk nog helemaal heel

Tips daarvoor iemand ?
de rubbers gaan kapot van olie
. doe er dus maar nieuwe in, die kosten toch niet zo gek veel
. maak de groefen goed schoon. zorg dat de zuiger schoon, glad en roestvrij is. bewerk hem eventueel met een fijn schuurpapiertje. smeer de zuiger in met remvloeistof en pers de zuiger in de klauw met behulp van een stukje hout en een bankschroef. zorg er voor dat je remblokken droog blijven
oja, en schrik bij het testen niet, het remmen gaat waarschijnlijk een stuk beter

oja, en schrik bij het testen niet, het remmen gaat waarschijnlijk een stuk beter

- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer: