dewaal schreef:dat is een zundapp met een 125cc daarmee vergeleken is een fs1 met z'n allu cilinder een slak
me vader had 16pk gehaald met zijn laaste setup die hij heeft gehad 20 jaar geleden, maar hij is helaas gepakt door de politie, en hij hield een 70cc kreidler makkelijk bij en geen enkele FS1 die er in de buurt van amsterdam was allemaal sloomer,
de ongeveer setup van mijn vader vroeger:
Cilinderkop: klein model enorm afgevlakt had ongeveer 9bar druk (kon de koppeling laten schieten en bleef nog gewoon rijden)
Cilinder: Alu huygen 60cc (de hand gemaakte cilinder standaard 10pk )
Uitlaat: RD 80 of misschien zelf van de 125
Ontsteking: orginele
Carb: 17,5mm
Sproeier: 110 lang
Snelheid ongeveer 140
vertanding: 17/36
Nogmaals, 16pk met een FS1 haal je echt niet zonder extreem veel kennis, moeite en geld. Ik geloof best dat hij hard loopt, maar 16pk..? En al helemaal niet met een originele contactpunten ontsteking Kijk voor de gein eens op kreidler.nl, daar zitten de mannen met écht snelle brommers. Als je ziet hoeveel tijd, geld en kennis daar in gaat zitten om "maar" 13 pk ofzo te halen... Laatst was er een testdag bij S&S in zwolle, dewaal was er volgens mij ook (toch?), die heeft die machines gezien, dus die weet ook wat ik bedoel.
ja daar ben ik geweest met fs-ael daar stonden een paar op en top professioneel getunede kreidlers die 16pk of meer hadden met een compleet van veen race set eronder dan praat je echt over duizenden zo niet 10.000 euro en die cilinders hebben maar een paar draai uurtjes
Laatst gewijzigd door dewaal op 27 feb 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
me vader heeft iets van een 2 maanden gedaan om te polijsten van de cilinder en carterflow en de cilinder flow goed te maken zodat het de stralen elkaar net niet raken en daarna 5000km heel rustig ingereden met 14/36 en het kan wel met de standaard punten maar het is iets moeilijker, maar hij heeft pas de hoeveelheid pk's gehoord toen de politie hem op de rollerbank heeft getest en kwam 16pk uit op 12.000 toeren maar hij heeft het papiertje ergens maar hij kan hem niet vinden
dewaal schreef:ik denk dat dat papiertje ergens tussen de fabeltjeskrant ligt
je wilt het niet geloven, maar het is toch waar, hij wist toen hij er op reed dat hij het heel goed deed en heeft er verder nooit over nagedacht hoeveel pk hij had
dewaal schreef:ik denk dat dat papiertje ergens tussen de fabeltjeskrant ligt
je wilt het niet geloven, maar het is toch waar, hij wist toen hij er op reed dat hij het heel goed deed en heeft er verder nooit over nagedacht hoeveel pk hij had
dat het ding hard liep wil ik wel geloven, maar 16 pk kan ik niet geloven
als je weet wat daarvoor moet gebeuren, en hoeveel moeite het kost om bv van 13 naar 14 pk te komen
daar bij s&s voelde je jezelf gewoon een tobber als je ziet hoe die machines tekeer gaan
een maat van me is nu samen met een oude vriend van mijn vader bezig om zijn zundapp egt hard te laten lopen maar eer dat je over de 100 bent ben je tog al even zoet
en ik denk ook dat je geen 16 pk uit een fs1 kan halen .
het is mischien wel mogelijk maar dan blijft er weinig fs1 over ben ik bang voor.
de politie zei dat hij 16pk had maar het had ook gewoon 12, 13 of 14 kunnen hebben omdat hun rollerbanken toen niet goed waren,
en de standaard huygen de enige handgemaakte fabrieks cilinder had ongeveer al richting de 10pk en ik zeg niet precies 10pk want het kan ook gewoon 8 of 9 zijn
Triforce schreef:de politie zei dat hij 16pk had maar het had ook gewoon 12, 13 of 14 kunnen hebben omdat hun rollerbanken toen niet goed waren,
en de standaard huygen de enige handgemaakte fabrieks cilinder had ongeveer al richting de 10pk en ik zeg niet precies 10pk want het kan ook gewoon 8 of 9 zijn
8 of 16 is wel een behoorlijk verschil
Mijn brommer gaat 110, maar 't kan ook 90 of 75 zijn, weet 't niet precies | grapje uiteraard |