mijn koppeling slipt tijdens het rijden, dus ik wil er nieuwe platen in zetten.
moet ik dan nog keringen vervangen? of heb ik daar niets mee te maken?
zo ja, welke? maten?
wat heb ik allemaal nodig om me koppeling weer in orde te maken
Heb je ook je veren opgemeten? Deze moeten zo uit het hoofd 34mm zijn. Verder is het ook van belang dat je je koppelingswormpje GOED afstelt. Anders blijft het slippen.
Ook is het van belang dat je goede olie gebruikt, deze moet geschikt zijn voor natte platen koppeling (dus geen auto-olie). Van auto olie hoeft hij niet perse te gaan slippen, maar je hebt er wle kans op, en voorkomen is altijd beter als genezen.
ik weet niet hoe mijn veren zijn. ik wil mijn blok maar 1 keer open halen, en die dag erna moet die weer in elkaar.
afstelling van mijn wormwiel kan het niet zijn, die staat goed.
uit mijn hoofd heb ik 10W40 olie, maar zeker weet ik het niet.
maar ik ben er zeker van dat het me platen zijn die versleten zijn.
als ik het goed begrijp zijn er (maar) een paar handelingen voor het vervangen van mijn koppeling platen.
- carterdeksel verwijderen
- schroeven losdraaien en eruit halen samen met de veren
- deksel eraf halen
- platen vervangen
- alles weer in de goede volgorde monteren
is het nog verstandig om de kering van het kickstart-pedaal te vervangen?
zo ja, wat is dan de maat van de kering?
kan ik het carter weer dichtmaken met vloeibare pakking?
heb k nog 1 vraag.
als ik weer de nieuwe veertjes monteerd heb, hoe weet ik dan hoever ik de boutjes moet aandraaien?
of is het zo gemaakt dat je maar tot een bepaalde diepte kan draaien met de boutjes