Hier wat paatjes van het gereedschap,makelijk zelf te maken.
Het losdraaien van de moer.
Het losdraaien moer anderen kant
Het losdraaien van het kopplingshuis.
Ik hoop dat dit duidelijk is.
gr Addy.
Zo'n sleutel voor het vliegwiel heb ik ook, vet handig, en ze zijn multifunctioneel, want je kan er ook een slijptol mee vastdraaien (Daar komt hij dus officieel vanaf )
hoi dijkie.
vind je dat niet riskant?
om het vliegwiel te blokkeren en dan aan de andere kant het tandwiel moer los te halen.
zo komt alle kracht op de krukwangen en bigend te staan.
je hoeft niet hard te slaan om hem uit balans te krijgen.
ik zie dat je perslucht hebt.
dan kan je beter met een luchthamer hem los draaien, je hoeft dan niets vast te houden of te blokkeren.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jij bent de enige die zo goed heeft gekeken naar de foto's.
Daar heb jij volkomen gelijk over het losdraaien van de moer op de krukas.
dit jaar bestel ik nog een luchttol en vervolgens draai ik hem dan los met de luchttol.
jij weet waar je over praat.
over de cilinder:
ik heb nog een leuke liggen, 43,5 gehoond met nieuwe zuiger er bij. en ook getuned.
je kunt de moer aan de koppelingskant op de krukas tock ook vasthouden met de sleuel waar je de koppeling mee vast houd dat geeft geen torsie in de kruk zelf