Cilinderkop en cilinder temperatuur

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
miran72
500km gereden
500km gereden

Cilinderkop en cilinder temperatuur

Bericht door miran72 »

De 1j5 van stal gehaald, heb deze weggezet na eindeloos veel warmlopers eind zomer vorig jaar. De laatste was met een Z1 cilinder 60cc. Na 10 minuten was het gebeurd. Heb het spulletje eraf gehaald vanmiddag en idd diepe groeven onbruikbaar.
Had nog een F5B liggen denk een imi staat wel tum78 op. Ziet er uit als een Fs1 van binnen, grote uitlaatpoort iig.
Heb voor de zekerheid ook de benzine vernieuwd. rijd ook scooter misschien wel een keertje verkeerde jerrycan gebruikt vorig jaar en gewone benzine er in gegooid, uitgesloten nu.
Starten prima maar hangende vlotter dus benzineballet in de tuin. Rijd ook als een FS1 dus in z'n powerband gaat ie als een speer maar ben natuurlijk als de dood dat alles weer vastloopt. Even minuut of 10 voorzichtig gereden en de thermometer gepakt direct na het uitzetten gemeten . Cilinderkop 125 135 graden graden Cilinder beetje bovenin 145 graden onderin ietsje lager 125 graden.
Nou wil ik natuurlijk weten zijn dit normale bedrijfstemperaturen voor een FS1 blokje ??

Groeten William
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden

Re: Cilinderkop en cilinder temperatuur

Bericht door Dr. Bob »

145 graden tijdens het rijden is normaal, zodra je stationair draait zakt ie terug naar 120 graden en als je hem een minuut na het uitzetten meet is die meestal nog maar 80 of 90 graden. Het beste is een temperatuur meter met een ring onder de bougie, bijvoorbeeld van TTO. Dan kun je tijdens het rijden zien wat er gebeurt. Zodra het richting 200 graden gaat kun je een warmloper verwachten.
Niet lullen maar poetsen!
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ik heb een tijdje met een stage 6 temperatuurmeter gereden en zat meestal zo rond de 130 graden dacht ik.
Z’n grotere cilinderkop scheelde wel paar graden.

Het hoogste wat ik gehaald heb is 150 graden
Yamaha Sheriff 1981
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ik heb ook regelmatig warmlopers gehad (wie niet met een FS1 :lol:), maar het hield redelijk op nadat ik met synthetische tweetaktolie ging smeren.
Welke olie gebruik jij?
miran72
500km gereden
500km gereden

Bericht door miran72 »

Vandaag weer uurtje gereden, thermometer mee, paar keer gemeten komt niet hoger dan 130-135 graden gaat echt als de brandweer nu vlot naar de 70.
Iets minder geschikt voor stadsverkeer nu maar geen gat tussen 3 en 4
Meng met C&C semi synthetic van de action heb nu 1-40 gemengd ivm de warmlopers normaal doe ik 1 op 50. Die uitlaat zit er ook nieuw onder de vorige was met ronde achterkant en onderbroken naad.

Afbeelding
Afbeelding
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Mooie 1J5!
Plaats reactie