Hallo, ik heb nu mijn brommer rijden en zo goad als klaar.zolang ik rustig normaal rijd, blijven alle lampen branden, maar wanneer ik hoog in de touren rijd vallen de knipperlichten kmteller verlichting en achterlichten uit.
Wanneer ik hem uitzet en daarna weer aanzet zijn ze weer aan.
Kan iemand me vertellen hoe dit kan.
Ik heb de accu eruit gelaten omdat ik anders te weinig spanning krijg, en 12 volts lampen erin gedraaid.
De koplamp blijft het wel constant doen.
Meeste verlichting valt uit
- ge swinkels
- 50km gereden
-
- 250km gereden
Re: Meeste verlichting valt uit
Volgens mij hoort de accu erin, ik zou niet zonder rijden, in mijn beide fs1s zit er ook nog een gelijkrichter tussen. Ik weet er niet helemaal het fijne van maar volgens mij zorgt de combi van accu en de gelijkrichter dat alles prima werkt. (Accu fungeert als spanningsregelaar)(Doorbranden lampen etc) Verder is het elektrische system 6 Volt, jij hebt het over 12 volt lampjes.
Verder kan er elektrisch nog meer kapot zijn , condensator / spoelen / bobine etc ..
Ik heb beide brommers compleet nieuw opgebouwd een paar jaar terug, spoelen / bobines / accu’s (eigenlijk àlles elektrisch) en het 6 volt systeem geeft voldoende licht! Mijn knipperlicht aanduiding in de teller is zo vel dat deze bijna verblind
(ja de rest schijnt ook best)
Werking elektra :
ontsteking.php
viewtopic.php?f=6&t=5205
Veel succes
Verder kan er elektrisch nog meer kapot zijn , condensator / spoelen / bobine etc ..
Ik heb beide brommers compleet nieuw opgebouwd een paar jaar terug, spoelen / bobines / accu’s (eigenlijk àlles elektrisch) en het 6 volt systeem geeft voldoende licht! Mijn knipperlicht aanduiding in de teller is zo vel dat deze bijna verblind

Werking elektra :
ontsteking.php
viewtopic.php?f=6&t=5205
Veel succes
-
- 500km gereden
Een 6 volt FS1 systeem hoort probleemloos te kunnen zijn.
Als de FS1 hoogtoeriger is dan kan je een 6v 35 watt koplampje monteren...
Maar zorg dat je accu, gelijkrichter, bekabeling en massa okay is.
Owja,,, de koplamp zit voor de gelijkrichter en krijg wisselstroom rechtstreeks uit je spoel.
Als de FS1 hoogtoeriger is dan kan je een 6v 35 watt koplampje monteren...
Maar zorg dat je accu, gelijkrichter, bekabeling en massa okay is.
Owja,,, de koplamp zit voor de gelijkrichter en krijg wisselstroom rechtstreeks uit je spoel.
- NIX
- 10000km gereden
Klopt, maar het is dezelfde spoel en omdat een deel van die spoel de accu laadt klapt de verlichting niet als de accu fatsoenlijk in het systeem gemonteerd is.
Kijk eerst even in de FAQ.