Mooi hoor, echt een mooie 1J5-2. Deden ze niet moeilijk over die uitlaat? Ik vind het nogal knetterpijpen.
Waar heb je dat achterlichtje trouwens vandaan? Ik heb nu een universeel achterlicht met steuntje wat volgens mij op meerder Japanse brommertjes/motoren zat. Maar dit ziet er beter uit
Met oripijp laten keuren. Thuis deze eronder gezet. Is een probeerseltje. Ooit eens gezien bij een collega liefhebber.Trekt wel lekker vlot op, maar inderdaad een wat forser geluid.
Het achterlicht is een ori Stanley. Dat zit normaal op een spatbord zonder gootje, deze is origineel niet meer te koop. Voor de bijbehorende voet moest dan ik extra gaten boren in het nieuwe ori spatbord met gootje...
Dat vind ik jammer dus heb ik de lamp op een vervangende voet pas gemaakt.
(Bovendien vind ik het geen gezicht als de kabel uit de goot om de ori voet moet worden gelegd bij dit model Stanley, wat je wel eens ziet...)
Zie de plaatjes voor de huidige constructie en de verschillende montage voetjes (links is de in '77 gebruikte voet)
Kees schreef: 19 aug 2024, 21:08
Met oripijp laten keuren. Thuis deze eronder gezet. Is een probeerseltje. Ooit eens gezien bij een collega liefhebber.Trekt wel lekker vlot op, maar inderdaad een wat forser geluid.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Okay,,, ik dacht dat je een motorplaat er op had laten zetten.
Klinkt ook beter. Zelfs een crappy herlaste luhao rijdt en klinkt beter dan die knetterpijp. En ziet er eigenlijk ook beter uit. (Tot ie scheurt en de olie er aan alle kanten overheen loopt...)
Meest van de tijd reed ik mijn 2F2 ook met de originele uitlaat, met net zoals hierboven een flauw gebogen 32mm bocht.
Uiteraard was bij de originele uitlaat het binnenpijpje gedemonteerd.
Uit mijn uitlaat kwam een fluittoon mee, en hoe dat kwam heb ik eigenlijk nooit naar gezocht.
De uitlaat roeste haast niet en bleef goed op zijn plek zitten en was gewoon probleemloos.
Met een fatsoenlijke F5b en een goed afgestelde 16mm was het een fijne brommer.
Maar met een naar de uitlaat aangepast Z1 een apart afgedraaide cilinderkop, Noguchi zuigertje en BOSpijp met 36mmbocht was euh,,,, spectaculair.