bronzen glijlagers
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 nov 2015, 20:15
bronzen glijlagers
hoi
ik ben opzoek naar een setje bronzen glijlagers voor het fs1 blok.
heeft iemand een adres waar ik deze kan bestellen(sjon kan er deze dagen ook niet op korte termijn aankomen).
gr jos
ik ben opzoek naar een setje bronzen glijlagers voor het fs1 blok.
heeft iemand een adres waar ik deze kan bestellen(sjon kan er deze dagen ook niet op korte termijn aankomen).
gr jos
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: bronzen glijlagers
Bedoel je in het koppelingshuis?
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 nov 2015, 20:15
Re: bronzen glijlagers
Nee... Waar de versnellingsbak as in loopt
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: bronzen glijlagers
Ik kan me het niet voor de geest halen.
Laat staan dat ik ze ooit vernieuwd heb.
Vergrendeling van de versnellingsbak (onderdeel nummer 1321814001) heb ik wel eens moeten vernieuwen, maar die waren van FS1's die boven de 60dkm hadden gelopen en de eigenschap kregen dat ze uit de derde versnelling vlogen.
Wat ook nog wel eens voor gekomen is, is dat het veertje (onderdeel nummer 9050609112) kapot was. En dan ontbrak de gehele vergrendeling van de versnellingsbak.
Uiteraard kwam het regelmatig voor dat de shifter-as naar de filistijnen geholpen was doordat de versnellingspook niet goed gemonteerd was of dat er een labbekak imitatie pookje gemonteerd was.
95% van het splitsen van een blokje was voor de hoofdlagers en niet voor de versnellingsbak.
Onlangs wel een DT blokje gesplitst met versnellingsbak problemen, maar daar waren een stel tanden van de tandwielen verdwenen....
Daar moest wel bruut mee omgegaan geweest zijn, want dat ben ik eigenlijk nooit tegen gekomen.
Laat staan dat ik ze ooit vernieuwd heb.
Vergrendeling van de versnellingsbak (onderdeel nummer 1321814001) heb ik wel eens moeten vernieuwen, maar die waren van FS1's die boven de 60dkm hadden gelopen en de eigenschap kregen dat ze uit de derde versnelling vlogen.
Wat ook nog wel eens voor gekomen is, is dat het veertje (onderdeel nummer 9050609112) kapot was. En dan ontbrak de gehele vergrendeling van de versnellingsbak.
Uiteraard kwam het regelmatig voor dat de shifter-as naar de filistijnen geholpen was doordat de versnellingspook niet goed gemonteerd was of dat er een labbekak imitatie pookje gemonteerd was.
95% van het splitsen van een blokje was voor de hoofdlagers en niet voor de versnellingsbak.
Onlangs wel een DT blokje gesplitst met versnellingsbak problemen, maar daar waren een stel tanden van de tandwielen verdwenen....
Daar moest wel bruut mee omgegaan geweest zijn, want dat ben ik eigenlijk nooit tegen gekomen.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: bronzen glijlagers
Ik heb ze ook nog nooit nieuw gekocht. Ik heb ze wel eens geruild uit kapotte carters en ik heb wel eens gehad dat een bronzen lager ronddraaide in de zitting. Ik heb ze zelden helemaal versleten gezien, maar het kan.
Over de bak vergrendeling: Ik heb het asje waar het schijfje op draait ook wel eens een halve slag in het armpje gedraaid. Dan was hij weer als nieuw. De bakken die makkelijk uit de 3 schieten, zijn trouwens de 2RU bakken. Die zijn echt een slag slechter dan het oudere spul. En DT bakken hebben wel eens een ingeslagen aandrijfas. Blijkbaar is het voortandwiel harder dan de as. Maar vergeleken met andere merken zijn FS1 bakken voor de eeuwigheid.
Over de bak vergrendeling: Ik heb het asje waar het schijfje op draait ook wel eens een halve slag in het armpje gedraaid. Dan was hij weer als nieuw. De bakken die makkelijk uit de 3 schieten, zijn trouwens de 2RU bakken. Die zijn echt een slag slechter dan het oudere spul. En DT bakken hebben wel eens een ingeslagen aandrijfas. Blijkbaar is het voortandwiel harder dan de as. Maar vergeleken met andere merken zijn FS1 bakken voor de eeuwigheid.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: bronzen glijlagers
De 3-schieters die ik tegen kwam waren een FS1, een 1J5 en mijn eigen 2F2.
Alle drie boven de 70 dkm. Maar bij 65 dkm begon af en toe het euvel.
Met de 2RU's zijn van wat later en heb ik iets minder onder handen gehad.
En inderdaad FS1 bakken zijn echt voor de eeuwigheid.
De asjes had ik vervangen door een vers "handmade" nageltje.
Alle drie boven de 70 dkm. Maar bij 65 dkm begon af en toe het euvel.
Met de 2RU's zijn van wat later en heb ik iets minder onder handen gehad.
En inderdaad FS1 bakken zijn echt voor de eeuwigheid.
De asjes had ik vervangen door een vers "handmade" nageltje.
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: bronzen glijlagers
Je kunt ze weer bij sjon bestellen.
De site is weer mondjesmaat geopend.
De site is weer mondjesmaat geopend.
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 13 nov 2015, 20:15
Re: bronzen glijlagers
oke..top...ik ga kijken
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: bronzen glijlagers
Bedoel je niet fs1 shop?fizzie schreef: 25 feb 2024, 20:06 Je kunt ze weer bij sjon bestellen.
De site is weer mondjesmaat geopend.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: bronzen glijlagers
Je moet Sjon gewoon mailen, dat gaat beter en sneller.
Kijk eerst even in de FAQ.