Het membraan staat ook dwars op de inlaat.Dr. Bob schreef:Dat verbaast mij, een 2 RU schijftiming is vrij tam. Het was me al wel bekend dat een standaard membraam met een getunede Athena te weinig mengsel doorlaat, en in de weg zit voor het rechter inlaat kanaal. Dat is bij een RD blok beter gedaan, daar zit ie recht voor de cilinder.koppel schreef: 23 aug 2023, 20:03 Weer wat verder, nu 16 blokjes gedeeltelijk/geheel gereviseerd en getest...............25 blokjes is het doel. De schijfblokjes met de plastic 2RU schijftiming komen als winnaar uit de bus tegenover de membraan blokjes. Lopen beter, meer koppel en worden minder heet. Vooral met de cylinders met grote uitlaatpoort (heb 2 blokjes met Z1 cylinder opgebouwd) Geen enkele trekkracht icm membraanblok, schijfblok veel beter. Was altijd in de veronderstelling dat het andersom was, weer wat geleerd. Zo een membraan geeft kennelijk toch veel weerstand en een slechte vulling. Dit getest met de exact dezelfde setup. Hoe heter het blok wordt, des te slechter gaat ie lopen (vermogen loopt hard terug). Alleen veel toeren maar verder niks. Denk dat veel warmlopers ontstaan door slechte vulling. Wel is een membraanblok een stuk zuiniger.
Ik heb 10 jaar terug een blokje opgebouwd met een v force membraan met 8 kleppen.
Moet ik nog steeds een keer testen.