Elke dag hingen er oliedruppeltjes aan het eitje. Dus even de boel opengehaald van de 1j5 en d'r was een duidelijk oliespoortje uit de keering van de stift, verder nergens naar gekeken nieuwe keering erin en weer dichtgemaakt. Nou rijd ik elke dag 50 km woon/werkverkeer met mijn 1j5 en ik kom thuis weer olie lekkage op die keerring weer opengehaald nu goed gekeken . Vond de koppeling al niet zo soepel als bij m'n andere fs1 (die had even geleden een gescheurd wormwiel, na reparatie weer een prima koppeling) . Bij het inknijpen gaat het wormwieltje toch een beetje scheef en komt er olie tussen de stift vandaan.
Wat blijkt, weer een gescheurd wormwiel en behoorlijk versleten stelboutmoer en stift, de hevel was ook losgekomen van 't wormwiel. deze keer heb ik geen reserve setje dus moet t even opnieuw bestellen.
2 opmerkingen nog
Koppelingstift die ik bij Jmpb besteld heb (lang geleden) is 1/2 cm langer als die er nu inzit is dat een probleem?
Kogeltje krijg ik niet uit het wormwieltje, bij mijn weten gaat dat kogeltje er toch gewoon in of uit?
Groeten William