Deze zomer een 2RT gekocht, deze reed enkel goed tot ik naar derde versnelling schakelde, hij viel dan terug.
Na het lezen van de Faq's en vele tips heb ik de motor afgesteld als volgt:
Blok 2RT,
Carb Mikuni orig. 16mm ( is volledig uitgekuist zoals in Faq beschreven)
Needle Jet 110-E4 met 160 sproeier orig.
Naald staat in het midden
Cylinder FS1
Nieuwe Cylinderkop 40mm van Sjon
Bougie B7HS na een testrit is deze mooi koffiebruin
Voorontsteking op 1.8mm voor BDP
Uitlaat origineel 2RT ( staat op uitlaat)
Tandwiel Voor 15 Tandwiel Achter 39
Ik meng zelf benzine 1 op 50
In 1 en 2'de versnelling sputtert de motor even, in 3'de gaat hij goed tot ik schakel rond de 60km/u naar 4'de en dan valt hij terug. Zou een sproeier 170 een oplossing kunnen zijn?
Volgens ik reeds gelezen heb klopt de tandwielverhouding waarschijnlijk niet? Welke tandwielverhouding raden jullie mij aan? ik hoef geen 80km/u te kunnen rijden maar een 65km/u zou netjes zijn.
Groeten,
Dirk
