Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23421
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Superbikes kijken en bier drinken
Yamaha Sheriff 1981
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
2 dingen waar je goed in bent.
1 Kijken
2 Bier drinken
1 Kijken
2 Bier drinken
-
- Site Admin
- Berichten: 11136
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Een huis aan het verbouwen, daarom had ik niet zo veel tijd voor deze hobby en het forum.
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Aan het studeren en geen FS1 meer. Zal ik eens op MP kijken voor iets leuks of gaat mijn BMW R1150R dan jaloers worden
Dave Does IT - Weduwe IT
-
- Site Admin
- Berichten: 11136
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Zo'n klein brommertje is toch niks om jaloers op te zijn zeker
-
- 500km gereden
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Nou,,,, egwel...
Ik heb hier een TY staan die het laatste de garage uitgegaan is geweest.
De XT500 kijkt niet blij, maar de DT400 kijkt bloed chagrijnig uit hun koplamp.
Binnenkort maar snel van m'n dochters TY het brommerplaatje wisselen voor een motorplaatje,
de RD250 van een motormaatje combat-ready maken en verse benzine in de DT400 doen...
En dan heerlijk Amsterdam een blauwe lucht bezorgen.
-
- Site Admin
- Berichten: 11136
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Hah, genoeg te doen zo te horen
Een TY is ook wel een mooi model!
Een TY is ook wel een mooi model!
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10808
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Eekhoorns tam aan het maken.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10808
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Zodra die zich hier aandienen doe ik zeker een poging.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
-
- 500km gereden
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Zo meteen m'n dochters CB650 van sneeuw en pekel redden in Enschede, en gelijk kijken waarom kleine Batty (Batavus City) het verrekt te starten en de versnelling van de Burco nazien.
Normaal zijn dit dingetjes voor Britte zelf, maar vanwege de gecompliceerdheid van de UTwente vs. Corona en studieprojecten was een beetje assistentie uiteindelijk geaccepteerd.
Normaal zijn dit dingetjes voor Britte zelf, maar vanwege de gecompliceerdheid van de UTwente vs. Corona en studieprojecten was een beetje assistentie uiteindelijk geaccepteerd.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10808
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Het vermogen dat ik vorige zaterdag aan onderdelen heb besteed weer aan de Norton aan het schroeven:
De achterbrugpen en bronzen lagerbussen moesten vervangen (achterwiel kon meer dan een cm of 2 heen en weer), alleen om daar goed bij te kunnen, moest de primaire aandrijving eraf. Gelukkig heb ik bij de koop ook wat speciaalgereedschap afgedwongen (had de eigenaar toch niet meer nodig) om koppeling en kruktandwiel eraf te krijgen. De primaire ketting stond snaarstrak, dus eerst de spanner gangbaar gemaakt en de boel flink teruggesteld en goed vastgemaakt. Het achterwiel heeft weer een band die wel rond is en ik heb de lagers en bussen uit het achtertandwiel (is 1 geheel, dus drager, rem en tandwiel ineen) overgezet. Nieuwe Ketting ingekort, wat plekken op de primaire kast weer weggeschuurd en gepolijst en toen kwamen wat vrienden onverwacht een kijkje nemen en was mijn sleuteltijd weer over. Ik denk dat ik de andere zaken ook maar eerst even naloop voor ik een rond met dit ding ga rijden. Het sleutelwerk van anderen zorgt toch altijd weer voor wat verassingen. Deze fiets zit ook vol tankstationstekkers die vermoedelijk voor pech onderweg gaan zorgen, dus die vervang ik maar preventief. En vermoedelijk had ik nu nog wat meer verbeteringen moeten doorvoeren waar ik straks spijt van krijg nu ik er juist goed bij kan, maar het familiekapitaal is even op...
De achterbrugpen en bronzen lagerbussen moesten vervangen (achterwiel kon meer dan een cm of 2 heen en weer), alleen om daar goed bij te kunnen, moest de primaire aandrijving eraf. Gelukkig heb ik bij de koop ook wat speciaalgereedschap afgedwongen (had de eigenaar toch niet meer nodig) om koppeling en kruktandwiel eraf te krijgen. De primaire ketting stond snaarstrak, dus eerst de spanner gangbaar gemaakt en de boel flink teruggesteld en goed vastgemaakt. Het achterwiel heeft weer een band die wel rond is en ik heb de lagers en bussen uit het achtertandwiel (is 1 geheel, dus drager, rem en tandwiel ineen) overgezet. Nieuwe Ketting ingekort, wat plekken op de primaire kast weer weggeschuurd en gepolijst en toen kwamen wat vrienden onverwacht een kijkje nemen en was mijn sleuteltijd weer over. Ik denk dat ik de andere zaken ook maar eerst even naloop voor ik een rond met dit ding ga rijden. Het sleutelwerk van anderen zorgt toch altijd weer voor wat verassingen. Deze fiets zit ook vol tankstationstekkers die vermoedelijk voor pech onderweg gaan zorgen, dus die vervang ik maar preventief. En vermoedelijk had ik nu nog wat meer verbeteringen moeten doorvoeren waar ik straks spijt van krijg nu ik er juist goed bij kan, maar het familiekapitaal is even op...
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Bij mijn DT was de achterbrug ook "meesturend"...
De hele boel moest er toen uitgeperst worden, en toen heb ik gelijk besloten om gelijk het frame en brug te stralen en te coaten. Gelijk ook de elektrische bekabeling vernieuwd en gemaakt zoals ik het zelf wil.
Zo is het maar goed, dat als je iets los haalt, dat je ook gelijk het solide terug monteert en je tijd ervoor neemt.
Elektronica van een tweewieler krijgt inderdaad vaak niet genoeg aandacht, bij het loshalen van de bekabeling van de DT kwam ik veel corrosie, slijtage plus knip en plakschade tegen door alternatieve reparaties.
Wat me opvalt is ontzettend veel kleine friemel boutjes en moertjes brugjes en plaatjes op de Commander.
Weinig metrisch denk ik?
Gisteren mijn verjaardagscadeautje "de nieuwe luchthaspel" opgehangen,
ding was veel groter dan ik verwachtte... maar ja, internet en plaatjes...
Kreeg al snel de opmerking dat ik gelijk de autobanden van de overburen kon oppompen.
Gelijk de compressor naar zolder verplaatst, en aangesloten op het lichtnet...
Echter bleek dit de wandcontactdoos geschakeld via de sensorlichtschakelaar.
Elke keer als ik de trap op loop, springt de compressor aan.
De hele boel moest er toen uitgeperst worden, en toen heb ik gelijk besloten om gelijk het frame en brug te stralen en te coaten. Gelijk ook de elektrische bekabeling vernieuwd en gemaakt zoals ik het zelf wil.
Zo is het maar goed, dat als je iets los haalt, dat je ook gelijk het solide terug monteert en je tijd ervoor neemt.
Elektronica van een tweewieler krijgt inderdaad vaak niet genoeg aandacht, bij het loshalen van de bekabeling van de DT kwam ik veel corrosie, slijtage plus knip en plakschade tegen door alternatieve reparaties.
Wat me opvalt is ontzettend veel kleine friemel boutjes en moertjes brugjes en plaatjes op de Commander.
Weinig metrisch denk ik?
Gisteren mijn verjaardagscadeautje "de nieuwe luchthaspel" opgehangen,
ding was veel groter dan ik verwachtte... maar ja, internet en plaatjes...
Kreeg al snel de opmerking dat ik gelijk de autobanden van de overburen kon oppompen.
Gelijk de compressor naar zolder verplaatst, en aangesloten op het lichtnet...
Echter bleek dit de wandcontactdoos geschakeld via de sensorlichtschakelaar.
Elke keer als ik de trap op loop, springt de compressor aan.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18346
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 5.0
Haha.
Ik heb laatst ook zo'n luchthaspel gekocht (van HBM), stuk handiger dan zo'n irritante krulslang die altijd in de knoop zit (die ligt dus nu ook bij het grofvuil, minus de koppelingen). Alleen de keilbouten die er bij zaten waren van peperkoek gemaakt, dat was dan wel weer een beetje jammer
Ik heb laatst ook zo'n luchthaspel gekocht (van HBM), stuk handiger dan zo'n irritante krulslang die altijd in de knoop zit (die ligt dus nu ook bij het grofvuil, minus de koppelingen). Alleen de keilbouten die er bij zaten waren van peperkoek gemaakt, dat was dan wel weer een beetje jammer