="kittop"
PS:
@ rubberbutt: is jouw taq een cockpit en lamporen van een '78 XT500 gemonteerd op een DT400mx????
Hoi Erwin...
De cockpit is echt DT400. Het lijkt idd op xt500, maar is toch DT400.
Ik ben nog een keer bij jouw thuis geweest. We hebben samen, jij op jouw DT, ik op de mijne een stukje door je woonwijk gereden.
We hebben een paar jaar geleden nog de 2 takt rit in Moergestel gereden. Helaas heb ik de DT400 niet meer. Verkocht aan aan een engelsman die op vakantie was naar de Nurburgring. Mijn DT400 rijdt nu ergens rond in de UK.
Wat betreft de ontsteking: Ik las op brommerforum.nl dat Pim Tielemans zelf een elektronische onsteking heeft gemaakt.
Een of andere grondplaat van een yamaha scooter (bijv. Yamaha mint) , aanpassen van het vliegwiel, wat afdraaien en laswerk. CDI erop en gaan.
Dat is wel mooi. Ik kan dat zelf helaas niet. En DTR ontstekingen zijn ook al niet meer te vinden.
Originele contactpunten en originele condensator ben je ook samen € 60 kwijt. Da's nog altijd goedkoper dan een dure HPI onsteking van dik € 200
Mocht iemand op dit forum toch een elektr.onsteking hebben liggen houd ik mij aanbevolen. Want het is toch een gepiel hoor die contactpuntjes