Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Het frame is krom, misschien nog te richten. Donderdag ga ik naar het schadebedrijf, overleggen wat er kan en wat dat gaat kosten.
De voorvork moet sowieso vervangen, evenals stuur, lampoor, 2 knipperlichten, luchtfilter, cilinderkop, kettingscherm, steppenbalk en zijkap.
De voorvork moet sowieso vervangen, evenals stuur, lampoor, 2 knipperlichten, luchtfilter, cilinderkop, kettingscherm, steppenbalk en zijkap.
Niet lullen maar poetsen!
-
- 250km gereden
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Hoe weet je dat het frame krom is?
Aardig wat schade inderdaad ...
Aardig wat schade inderdaad ...
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Flinke schade
Het frame heeft een flinke klap gehad.
Misschien een 2e frame meenemen naar het schade bedrijf.
Zodat er eventueel wat verschillen te meten zijn.
Het frame heeft een flinke klap gehad.
Misschien een 2e frame meenemen naar het schade bedrijf.
Zodat er eventueel wat verschillen te meten zijn.
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Ik neem een recht frame mee ter vergelijking. Ook een originele Street tank voor de strepen. Die zijn gespoten, niet erop geplakt.
Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Het schadebedrijf heeft het frame bekeken, het is verdraaid en naar beneden gedrukt. Het balhoofd staat scheef en te laag, de bevestiging van de achterbrug is scheef gedrukt, de brug zelf blijkt nauwelijks krom.
Hieronder is te zien dat de ruimte tussen blok en achterbrug verdwenen is, doordat de achterbrug bevestiging van het frame is getordeerd.
Hieronder is te zien dat de ruimte tussen blok en achterbrug verdwenen is, doordat de achterbrug bevestiging van het frame is getordeerd.
Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Ook de tank kan gerepareerd worden, maar dat wordt een dure aangelegenheid, vooral veel werk door de inham voor het tankplaatje. Bovendien is de tank bij het scheefgedrukte kraantje erg dun, kans op lekkage als je dat terugdrukt.
Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Alles kan gerepareerd worden, maar dat wordt erg kostbaar. Het is verstandiger een schadevrije tank en ander recht frame te gebruiken, zeker omdat deze Street 90 op GPS loopt. Balhoofd kan eventueel overgezet worden om gelijke nummers te houden.
Zijkap en lampoortje lagen hier op zolder.
Zijkap en lampoortje lagen hier op zolder.
Niet lullen maar poetsen!
-
- 500km gereden
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Er heeft toch behoorlijk wat kracht op de zijkant gestaan om het frame zo omgedrukt te krijgen.
Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n geknikt en kromme brommer tegen gekomen ben.
Het bedrijf waar ik als jongetje de werkplaats mocht opruimen verkocht veel FS1tjes aan jongens die net 16 jaar geworden waren.
Ze 16 jarigen werden uitgelegd hoe de remmen werkten, de versnellingen met koppeling, benzinekraan en choke... en gingen zo de weg op.
Vaak waren ze binnen 14 dagen weer terug met kromme voorvorken en blikschade en/of knipperlichtjes en pedalen.
De jongens zelf hadden vaak builen, schaafwonden en heel soms een gebroken been.
Er zijn er een paar die in mijn geheugen zijn blijven hangen, een bordaux 2F2 waar twee jongens op zaten met allebei een gebroken been.
De 2F2 had alleen een kapotte rechter pedaal, rempedaal en linksachter pinker
Een RD50mx met kapotte achtervelg, tank al het kunststof aan de linkerzijde kuip, tellerhuis koplamp knipperlichten etc. de bestuurder had niets.
Uiteindelijk heb ik de RD langzaam opgebouwd met allerlei niet originele onderdelen en heb er zelf mee gereden.
Zelf heb ik met dezelfde RD een megaklapper meegemaakt. Een auto van rechts uit een uitrit. De RD had ik door de deur van een Mitsubishi Lancer gedrukt en stond op de achterbank vol gas te gillen.
De achterwiel stond los van de grond en de kabels waren aangetrokken omdat alles van de voorkant geschraapt was.
Zelf was ik over de auto heen gesprongen, maar had alleen een paar stijve knieën van de dakrand van de auto.
Via de rechter achterdeur hebben we gezocht naar het contactslot om de brommer uit te zetten.
De zelfde RD is weer rijdend geworden, maar dan met een YZ80 blok,,, De YZ die als donor gebruikt werd hadden we ook nieuw geleverd en hebben. Ook binnen 14 dagen was het gebeurd met de YZ en konden we het crossertje uit een boom halen.
Hoe het met het jongetje was afgelopen weet ik eigenlijk niet.
De RD was toen echt snel...
Huizen - Dukenburg: 5 kwartier,
Huizen - Uitrecht Zuilen: 28 minuten
Tja,, wilde tijden.
Ik kan me niet herinneren dat ik zo'n geknikt en kromme brommer tegen gekomen ben.
Het bedrijf waar ik als jongetje de werkplaats mocht opruimen verkocht veel FS1tjes aan jongens die net 16 jaar geworden waren.
Ze 16 jarigen werden uitgelegd hoe de remmen werkten, de versnellingen met koppeling, benzinekraan en choke... en gingen zo de weg op.
Vaak waren ze binnen 14 dagen weer terug met kromme voorvorken en blikschade en/of knipperlichtjes en pedalen.
De jongens zelf hadden vaak builen, schaafwonden en heel soms een gebroken been.
Er zijn er een paar die in mijn geheugen zijn blijven hangen, een bordaux 2F2 waar twee jongens op zaten met allebei een gebroken been.
De 2F2 had alleen een kapotte rechter pedaal, rempedaal en linksachter pinker
Een RD50mx met kapotte achtervelg, tank al het kunststof aan de linkerzijde kuip, tellerhuis koplamp knipperlichten etc. de bestuurder had niets.
Uiteindelijk heb ik de RD langzaam opgebouwd met allerlei niet originele onderdelen en heb er zelf mee gereden.
Zelf heb ik met dezelfde RD een megaklapper meegemaakt. Een auto van rechts uit een uitrit. De RD had ik door de deur van een Mitsubishi Lancer gedrukt en stond op de achterbank vol gas te gillen.
De achterwiel stond los van de grond en de kabels waren aangetrokken omdat alles van de voorkant geschraapt was.
Zelf was ik over de auto heen gesprongen, maar had alleen een paar stijve knieën van de dakrand van de auto.
Via de rechter achterdeur hebben we gezocht naar het contactslot om de brommer uit te zetten.
De zelfde RD is weer rijdend geworden, maar dan met een YZ80 blok,,, De YZ die als donor gebruikt werd hadden we ook nieuw geleverd en hebben. Ook binnen 14 dagen was het gebeurd met de YZ en konden we het crossertje uit een boom halen.
Hoe het met het jongetje was afgelopen weet ik eigenlijk niet.
De RD was toen echt snel...
Huizen - Dukenburg: 5 kwartier,
Huizen - Uitrecht Zuilen: 28 minuten
Tja,, wilde tijden.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18341
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Foi dat een een beste klapper geweest!
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 dec 2018, 14:10
- Locatie: Schilde Antwerpen
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Ik ben zelf ook verbijsterd. Dit toont wellicht aan dat de yamaha alle kinetische energie heeft opgevangen in een fractie van een seconde. Net zoals je tegen een muur aan zou rijden..
-
- 500km gereden
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Een paar dingen vallen mij op:
- De motorkap van de Ford is behoorlijk ontzet.
Achter de koplamp en bumper zal ook behoorlijk schade zijn.
- De oud model pinkers zijn "te" sterk.
De nieuwere model knipperlichten geven minder schade aan de montage punten omdat ze makkelijker omvouwen.
- De steppenbalk is te sterk.
De fietsinrichting en pedalen vouwde makkelijker om dan de steppenbalk blijkbaar.
- De voorvorkpoot is in verhouding niet zo krom terwijl het frame niet alleen naar opzij maar ook voorover is gedrukt.
Snap ik niet helemaal
- Impact kracht.
Het kunststof van de Mondeo bumper veert misschien meer mee dan van een Taunus bumper, maar het drukt wel flink door verdeeld over een groter oppervlak blijkbaar.
- De motorkap van de Ford is behoorlijk ontzet.
Achter de koplamp en bumper zal ook behoorlijk schade zijn.
- De oud model pinkers zijn "te" sterk.
De nieuwere model knipperlichten geven minder schade aan de montage punten omdat ze makkelijker omvouwen.
- De steppenbalk is te sterk.
De fietsinrichting en pedalen vouwde makkelijker om dan de steppenbalk blijkbaar.
- De voorvorkpoot is in verhouding niet zo krom terwijl het frame niet alleen naar opzij maar ook voorover is gedrukt.
Snap ik niet helemaal
- Impact kracht.
Het kunststof van de Mondeo bumper veert misschien meer mee dan van een Taunus bumper, maar het drukt wel flink door verdeeld over een groter oppervlak blijkbaar.
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
Laatst gewijzigd door Dr. Bob op 03 feb 2020, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Ongeval Yamaha fs1 street, restauratie?
De kroonplaat blijkt ook iets getordeerd, 1 vorkpoot is vrijwel recht, alleen de afdruk van de kroonplaat is zichtbaar. De andere vorkpoot is krom en zit klem in de ingedeukte buitenpoot
Laatst gewijzigd door Dr. Bob op 03 feb 2020, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet lullen maar poetsen!