Dek dat je je cilinder even moet laten meten, en er dan een passende zuiger bij zoeken. de zuigerspeling moet 0.04 zijn, misschien kan het bij deze cilinder iets kleiner omdat de koeling beter zal zijn dat de normale kleine FS1 cilinder.
Groetjes Mark (van de omgebouwde 2RU naar GS uit Hoogeveen)
ik heb de cilinder laten hoonen op 43,25 en een fs1 model zuiger met de maat 43,25 gemonteerd . koelribben zijn aangepast anders past hij niet . stoote tegen het rechter carter.
kijk even na of alle poorten goed open gaan als de zuiger onderin staat. het kan zijn dat alleen de uitlaatpoort niet helemaal open gaat, maar de spoelpoorten wel. dat is bij mij ook zo namelijk. En kijk of de zuiger mooi tot aan de bovenste rand van de cilinder komt.
Ik weet de poorttiming van zo'n cilinder niet, maar als het echt een snel ding is, dan is het natuurlijk ook belangrijk dat je de boel goed afstelt (ontsteking, sproeier)
De uitlaatpoort is enorm, moet eigenlijk een goede expansie op, de spoelpoorttiming zelf is ook best royaal, maar de gietvorm van de poorten is hopeloos en de overgang van alu naar de stalen bus is een ramp. Het is dus niet alleen de aansluiting op het blok, maar de vorm en gladheid van de spoelkanalen die deze cilinders nekt. Alleen met heel veel vijl- en freeswerk is het iets te verbeteren en dan moet je nog weten waar je precies mee bezig bent. Het idee van een cilinder met flinke alu ribben en een bus die zelfs geboord kan worden is helemaal goed, de uitvoering helaas niet. Dit heet een 12HK, van 12 hestkraft, PK's dus, maar die gaat ie never halen. Het ziet er wel mooi uit, eigenlijk hadden FS1's met dit concept en een 3-plaatskoppeling de fabriek uit moeten komen.
Leuke cilinders.
Minpuntjes.
Cilinder moet er af om de carb er af te halen.
Door ouderdom is de warmte overdracht niet zo best meer, de bus moet er uit en opnieuw er in geperst worden.
Na wat tuning is er wel wat spannends van te maken
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ik ben al een lange tijd opzoek naar zo'n cilinder ik las dit op het forum kunt u me misschien vertellen waar u deze vandaan heeft?
Groetjes Max