Hier is een Duitse site die de 2EO uit '77 (000***) en 2L4 beschrijft.
http://www.rd50m.de/ein-mokick/
Hier een NL site over de 2L6 Kijk bij home voor het bouwjaar en technical voor het type:
http://members.casema.nl/hjh59/
RD50M types:
13M RD50M 13M RD50M
2E0 RD50M 2E0 RD50M '77-'80 Duits
2E1 RD50M 2E1 RD50M
2E2 RD50M 2E2 RD50M
2E3 RD50M 2E3 RD50M Belg
2E4 RD50M 2E4 RD50M
2E5 RD50M 2E5 RD50M
2L4 RD50M 2L4 RD50M Duits
2L5 RD50M 2L5 RD50M
2L6 RD50M 2L6 RD50M '78 NL
2L7 RD50M 2L7 RD50M
2L8 RD50M 2L8 RD50M
3N9 RD50M 3N9 RD50M
Verder lijkt het bouwjaar als volgt te bepalen:
00xxxx = '77
01xxxx = '78
02xxxx = '79
03xxxx = '80
De verkoopdatum kan zomaar een jaar later zijn.
DT50M:
2M8 208*** 1980 Duits
2M8 2M8 0000101 0100000 DT50M 1978 X BEL
2M8 2M8 0100101 0200000 DT50M 1979 X BEL
2M8 2M8 0200101 0205000 DT50M 1980 X BEL
Ik hou me aanbevolen voor verdere invulling van de tabel en wetenswaardigheden.
Bouwjaren en herkomst RD50M/DT50M
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Bouwjaren en herkomst RD50M/DT50M
Kijk eerst even in de FAQ.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Bouwjaren en herkomst RD50M
Heb je ook wat informatie over inlaatspruitstukken van een RD??
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Bouwjaren en herkomst RD50M
Tombo schreef:Heb je ook wat informatie over inlaatspruitstukken van een RD??
Dat staat op facebook


Yamaha Sheriff 1981
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Bouwjaren en herkomst RD50M/DT50M
Technische gegevens*:
Cilinderinhoud: 49
Cilinder: 1
pk/kW: 3/2,2
Klepspeling (in): -
Klepspeling (uit): -
Bandenspanning (voor): 2,0 BAR
Bandenspanning (achter): 2,3 BAR
Bougie 1: NGK B6HS
Bougie 2: NGK BR6HIX
Elektrodenafstand: 0,6 MM
Rondsel/kettingwiel: 11/52 ZÄHNE
Ketting/eindaandrijving: 108 GLIEDER
Tankinhoud*:
Vorkolie per poot: 140 ML SAE 10W-30
Motorolie zonder filter: 2-TAKTÖL
Transmissieolie: 500 ML 20W-40
Olie eindaandrijving: -
Koelvloeistof: -
http://nippon-classic.de/classic-bikes/ ... hamamatsu/
Technische Daten der Yamaha DT 50 M
Motor: Einzylinder-Zweitaktmotor mit 49 ccm Hubraum
Bohrung/Hub: 40 mm x 39,7 mm
Leistung: 2,9 PS bei 5.100 U/min
Zündung: Unterbrecher
Getriebe: 4-Gang
Bremsen: vorn und hinten Trommelbremsen
Reifen: vorn 2.50 x 19, hinten 3.00 x 17
Gewicht: 72 Kilogramm (leer)
Länge: 1.860 mm
Breite: 805 mm
Höhe: 1.450 mm
Cilinderinhoud: 49
Cilinder: 1
pk/kW: 3/2,2
Klepspeling (in): -
Klepspeling (uit): -
Bandenspanning (voor): 2,0 BAR
Bandenspanning (achter): 2,3 BAR
Bougie 1: NGK B6HS
Bougie 2: NGK BR6HIX
Elektrodenafstand: 0,6 MM
Rondsel/kettingwiel: 11/52 ZÄHNE
Ketting/eindaandrijving: 108 GLIEDER
Tankinhoud*:
Vorkolie per poot: 140 ML SAE 10W-30
Motorolie zonder filter: 2-TAKTÖL
Transmissieolie: 500 ML 20W-40
Olie eindaandrijving: -
Koelvloeistof: -
http://nippon-classic.de/classic-bikes/ ... hamamatsu/
Technische Daten der Yamaha DT 50 M
Motor: Einzylinder-Zweitaktmotor mit 49 ccm Hubraum
Bohrung/Hub: 40 mm x 39,7 mm
Leistung: 2,9 PS bei 5.100 U/min
Zündung: Unterbrecher
Getriebe: 4-Gang
Bremsen: vorn und hinten Trommelbremsen
Reifen: vorn 2.50 x 19, hinten 3.00 x 17
Gewicht: 72 Kilogramm (leer)
Länge: 1.860 mm
Breite: 805 mm
Höhe: 1.450 mm
Kijk eerst even in de FAQ.