geen vermogen in lage toeren
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
Re: geen vermogen in lage toeren
ja 100%., ontsteking op 1.6 voor bdp geeft ook geen verschil, ook nog eens andere contactpunten getest ondertussen.P@trick schreef:Valse lucht uitgesloten?
als ik mijn koppeling inhoud bolt hij mooi uit, voel niets van weerstand.marco schreef:Hoe zijn de wiellagers en de remmen?
-
- 100km gereden
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: geen vermogen in lage toeren
Tip van Fizzy lijkt mij een goede. Zeker omdat je al veel hebt gewisseld en het blok slecht blijft lopen.
Anders de krukaskeerring aandrijfzijde checken. Zou de zwarte bougie kunnen verklaren (carterolie opslurpen).
Da’s iets eenvoudiger te doen.
Anders de krukaskeerring aandrijfzijde checken. Zou de zwarte bougie kunnen verklaren (carterolie opslurpen).
Da’s iets eenvoudiger te doen.

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
Re: geen vermogen in lage toeren
nee, die had exact hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat ie warmliep.
Was van plan om met deze brommer naar de ardennen te trekken in december, zal ik nu met een andere moto moeten doen.
Ga het blok nog eens openhalen ondertussen en eens naar de krukas kijken. Denk dat er anders niets meer opzit.
cilinder =ok
kop= ok
2 verschillende carbu's geprobeerd en een heel pak sproeiers.
ontsteking, andere contactpunten, vliegwiel en timingen geprobeerd.
schijf is ook goed
uitlaat is nieuw
dichtingen van krukas zijn ook goed,
tschiet niet veel meer over..
De krukas is nieuw maar de kwaliteit en kennis van eigen product bij de webshops is wel een ramp geworden. Onlangs een 43mm piston besteld, blijkt deze 42.75mm te zijn. 2 immi koppelingkabels waarvan de draad op de regelvijs zelf geen m8 is en de koppeling volledig onbedienbaar is. Immi remkabel gekocht waarmee ik de voorrem onmogelijk kan regelen zonder dat ze sleept ofwel de greep tegen het handvat komt. "originiele" contactpunten die het na 1 week al begeven. Had ook nog extra segmenten gekocht voor mijn athena, passen zelfs niet in de groeven van de piston. Mijn broer had ook eens een athena gekocht waarvan de passing voor het naaldlager niet was afgewerkt op de piston aan 1 kant, als antwoord krijgt hij dan dat hij een dremel moet kopen...
Gek word ik ervan..
Was van plan om met deze brommer naar de ardennen te trekken in december, zal ik nu met een andere moto moeten doen.
Ga het blok nog eens openhalen ondertussen en eens naar de krukas kijken. Denk dat er anders niets meer opzit.
cilinder =ok
kop= ok
2 verschillende carbu's geprobeerd en een heel pak sproeiers.
ontsteking, andere contactpunten, vliegwiel en timingen geprobeerd.
schijf is ook goed
uitlaat is nieuw
dichtingen van krukas zijn ook goed,
tschiet niet veel meer over..
De krukas is nieuw maar de kwaliteit en kennis van eigen product bij de webshops is wel een ramp geworden. Onlangs een 43mm piston besteld, blijkt deze 42.75mm te zijn. 2 immi koppelingkabels waarvan de draad op de regelvijs zelf geen m8 is en de koppeling volledig onbedienbaar is. Immi remkabel gekocht waarmee ik de voorrem onmogelijk kan regelen zonder dat ze sleept ofwel de greep tegen het handvat komt. "originiele" contactpunten die het na 1 week al begeven. Had ook nog extra segmenten gekocht voor mijn athena, passen zelfs niet in de groeven van de piston. Mijn broer had ook eens een athena gekocht waarvan de passing voor het naaldlager niet was afgewerkt op de piston aan 1 kant, als antwoord krijgt hij dan dat hij een dremel moet kopen...
Gek word ik ervan..
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: geen vermogen in lage toeren
Gewoon terugsturen die zooiharmen251 schreef:nee, die had exact hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat ie warmliep.
Was van plan om met deze brommer naar de ardennen te trekken in december, zal ik nu met een andere moto moeten doen.
Ga het blok nog eens openhalen ondertussen en eens naar de krukas kijken. Denk dat er anders niets meer opzit.
cilinder =ok
kop= ok
2 verschillende carbu's geprobeerd en een heel pak sproeiers.
ontsteking, andere contactpunten, vliegwiel en timingen geprobeerd.
schijf is ook goed
uitlaat is nieuw
dichtingen van krukas zijn ook goed,
tschiet niet veel meer over..
De krukas is nieuw maar de kwaliteit en kennis van eigen product bij de webshops is wel een ramp geworden. Onlangs een 43mm piston besteld, blijkt deze 42.75mm te zijn. 2 immi koppelingkabels waarvan de draad op de regelvijs zelf geen m8 is en de koppeling volledig onbedienbaar is. Immi remkabel gekocht waarmee ik de voorrem onmogelijk kan regelen zonder dat ze sleept ofwel de greep tegen het handvat komt. "originiele" contactpunten die het na 1 week al begeven. Had ook nog extra segmenten gekocht voor mijn athena, passen zelfs niet in de groeven van de piston. Mijn broer had ook eens een athena gekocht waarvan de passing voor het naaldlager niet was afgewerkt op de piston aan 1 kant, als antwoord krijgt hij dan dat hij een dremel moet kopen...
Gek word ik ervan..
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: geen vermogen in lage toeren
Toen je het blok in elkaar zette draaide de krukas toen soepel rond? (Zonder de keerringen). Kan wezen dat de lagers niet helemaal lekker zaten en daardoor de krukas zwaar draait.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
Re: geen vermogen in lage toeren
draaide soepel, niets abnormaals aan gemerkt.
Krukas is er uit nu. morgen ga ik de speling eens meten op het werk.
Rechter lager klinkt wel al wat verdacht..
Krukas is er uit nu. morgen ga ik de speling eens meten op het werk.
Rechter lager klinkt wel al wat verdacht..
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: geen vermogen in lage toeren
Ik bedoel niet de speling maar de uitlijning.
Ik heb er eentje geklokt met 0,1 mm afwijking. Die niet te richten was.
Let wel, een imitatie nieuwe
Ik heb er eentje geklokt met 0,1 mm afwijking. Die niet te richten was.
Let wel, een imitatie nieuwe

-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
Re: geen vermogen in lage toeren
welk type en merk kruk was dat?
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: geen vermogen in lage toeren
Merk / type weet ik niet meer.koppel schreef:welk type en merk kruk was dat?
- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: geen vermogen in lage toeren
harmen251 schreef: De krukas is nieuw maar de kwaliteit en kennis van eigen product bij de webshops is wel een ramp geworden. Onlangs een 43mm piston besteld, blijkt deze 42.75mm te zijn. 2 immi koppelingkabels waarvan de draad op de regelvijs zelf geen m8 is en de koppeling volledig onbedienbaar is. Immi remkabel gekocht waarmee ik de voorrem onmogelijk kan regelen zonder dat ze sleept ofwel de greep tegen het handvat komt. "originiele" contactpunten die het na 1 week al begeven. Had ook nog extra segmenten gekocht voor mijn athena, passen zelfs niet in de groeven van de piston. Mijn broer had ook eens een athena gekocht waarvan de passing voor het naaldlager niet was afgewerkt op de piston aan 1 kant, als antwoord krijgt hij dan dat hij een dremel moet kopen...
Gek word ik ervan..
Dat is de prijs die men voor immi(zooi) betaalt ...fizzie schreef:Ik bedoel niet de speling maar de uitlijning.
Ik heb er eentje geklokt met 0,1 mm afwijking. Die niet te richten was.
Let wel, een imitatie nieuwe

Ik word er gek van dat men dat (ondanks dit forum) nog steeds niet door heeft

Zoek, vind en koop toch meer the real stuff !
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
Re: geen vermogen in lage toeren
door de jaren heen monteer ik steeds meer immi wat zich bewezen heeft.
om het bij het blok te houden:
CM krukas (blauw doosje/rode opvulstukken.
Sakura bobines.
k-star koppen
alu/nikasil cyl+ asso zuiger
zeta spul
luhao uitlaat
prima spul, net zo goed of beter dan ori
alleen die hele goedkope merkloze troep moet je van wegblijven.
om het bij het blok te houden:
CM krukas (blauw doosje/rode opvulstukken.
Sakura bobines.
k-star koppen
alu/nikasil cyl+ asso zuiger
zeta spul
luhao uitlaat
prima spul, net zo goed of beter dan ori
alleen die hele goedkope merkloze troep moet je van wegblijven.